4403
Sök

Hållbarhet m46

Turbo?
440 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Hej!

Har sökt runt lite men tycker inte jag hittat något bra svar.

Bilen i frågan är min 745:a jag håller på att turbokonvertera, siktar på 250-300hk i slutändan. Jag ska ha den till i princip bara drifting. och min fråga är då hur mycket man kan förvänta sig av en m46:a att hålla? Jag tänker ju självklart köra så fint som möjligt och de går när man kör drifting.

Och just nu sitter ju även orginal koppling och tryckplatta,  vad borde jag ha för grejer som är så billigt som möjligt men ändå funkar?
Jag har ju även 2st till m46 lådor ligger så jag har ju lite i reserv men de är ju jobbigt om man ska rasa lådor lite då och då tongue

Tacksam för svar!

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

241 Inlägg
29 augusti 2012
skulle inte rekomendera m46an! För när jag leker och matar på för race så "pallar" inte lådan med utan det blir svårt att få in växlarna "/ sattsa på någon nyare låta tex m90 smile

1 758 Inlägg
29 augusti 2012
250-300 hästar och drifting lär döda M46or på löpande band.
Jag skulle definitivt satsat på något mer hållbart alternativ.

633 Inlägg
TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
29 augusti 2012
inte ens m90 håller när du ska köra hårt med bilen. absolut inte drifting.
skulle satsa på zf direkt å be nån fixa svepet

Turbo?
440 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
Är rädd för att de kommer bli så hmm Detta är ju ett budget projekt så vill ju inte slänga ut minst 8k på låda, koppling osv...

Buntband Racing

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
29 augusti 2012
Denniz_ skrev:
Är rädd för att de kommer bli så hmm Detta är ju ett budget projekt så vill ju inte slänga ut minst 8k på låda, koppling osv...

då får du räkna med att m46erna går sönder hela tiden.
så antingen väljer du att köpa massa m46er för några hundringar och byter låda ofta.

eller lägger ut mer pengar å får det å hålla.

4 293 Inlägg
29 augusti 2012
Prova köra med m46 sålänge skulle jag säga, du har ju ändå 3 st lådor men köp en värre koppling.

Tror inte gle kopplingen håller speciellt länge med 300 hk.

Du lär ju märka hur länge m46an håller för din körstil, så kör med dom sålänge och spara ihop pengar till en bättre låda, har du 3 st så kostar det ju inte mkt pengar att byta till en lika dan m46:)

Men iofs så är det ju bara köra tills det rasar och sen uppgradera det som behövs:)

241 Inlägg
29 augusti 2012
zemet skrev:
Prova köra med m46 sålänge skulle jag säga, du har ju ändå 3 st lådor men köp en värre koppling.

Tror inte gle kopplingen håller speciellt länge med 300 hk.

Du lär ju märka hur länge m46an håller för din körstil, så kör med dom sålänge och spara ihop pengar till en bättre låda, har du 3 st så kostar det ju inte mkt pengar att byta till en lika dan m46:)

Men iofs så är det ju bara köra tills det rasar och sen uppgradera det som behövs:)

+1

Turbo?
440 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
Ja, får nog bli att sarsa på koppling och tryckplatta till m46:an och få se hur länge den vill leva tongue

Buntband Racing

Sök