3312
Sök

Få bilen att fortsätta driva på bägge hjulen.. volvo 740 slungdiff

mulle mek
679 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
#1
Tjaa, har en 740 med slungdiff i men det tråkiga är att den slutar driva på bägge hjulen, ganska så fort.
det sägs att man kan svetsa fast vipparmen/fjädern så den låser hela tiden. Men hur blir det då i svängar? blir det som svetsdiffat då lr? att den tuggar på bägge hjulen?  eller ska man bara svetsa dit någon extra vikt så den frikopplar senare bara ? någon med erfarenhet får gärna ta och svara smile

Gasar tills det Rasar !!!

300 Inlägg
27 augusti 2012
#2
Du kan ju spänna fjädern så frikopplar den senare, alternativet är ju att fästa armen.

4 254 Inlägg
27 augusti 2012
#3
Det kan hjälpa att bara byta olja i diffen, några polare som gjort det och då fungerade grejerna bra mkt bättre direkt. Inga problem att sladda i rondellerna då iaf:)


mulle mek
679 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
#4
Micke181 skrev:
Du kan ju spänna fjädern så frikopplar den senare, alternativet är ju att fästa armen.

Blir nog att svetsa fast fjädern,  inte någon här som kan svara...


Garaget.org har börjat bli en lallar sida.   inga som hjälper knappt hmm är inte det här ett forum ?

Gasar tills det Rasar !!!

Forummoderator
26 455 Inlägg
27 augusti 2012
#5
r3zz1 skrev:
Micke181 skrev:
Du kan ju spänna fjädern så frikopplar den senare, alternativet är ju att fästa armen.

Blir nog att svetsa fast fjädern,  inte någon här som kan svara...


Garaget.org har börjat bli en lallar sida.   inga som hjälper knappt hmm är inte det här ett forum ?

Du har fått två svar..vad förväntar du dig?
Att alla sätter sig ner i en rund ring och börjar diskutera ditt fall?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
27 augusti 2012
#6
Mack skrev:
r3zz1 skrev:
Micke181 skrev:
Du kan ju spänna fjädern så frikopplar den senare, alternativet är ju att fästa armen.

Blir nog att svetsa fast fjädern,  inte någon här som kan svara...


Garaget.org har börjat bli en lallar sida.   inga som hjälper knappt hmm är inte det här ett forum ?

Du har fått två svar..vad förväntar du dig?
Att alla sätter sig ner i en rund ring och börjar diskutera ditt fall?

Ja typ? Frågar man något så letar man svar, Sitter man och spenderar sin tid på att svara i trådar så kan man väl hjälpa med å inte bara ragga fler kommentarer på profilen?


EDIT: Sen kan jag lika gärna editera här för jag kan inget om den diffen, var bara tvungen att skriva av mig smile Tja
Senast redigerat av NIKKELICIOUS (27 augusti 2012)

Audis in Scandinavia Crew

mulle mek
679 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
#7
Mack skrev:
r3zz1 skrev:
Micke181 skrev:
Du kan ju spänna fjädern så frikopplar den senare, alternativet är ju att fästa armen.

Blir nog att svetsa fast fjädern,  inte någon här som kan svara...


Garaget.org har börjat bli en lallar sida.   inga som hjälper knappt hmm är inte det här ett forum ?

Du har fått två svar..vad förväntar du dig?
Att alla sätter sig ner i en rund ring och börjar diskutera ditt fall?

förväntar mig mer än så, och mer beskrivliga svar, inga skämt svar,

Gasar tills det Rasar !!!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 augusti 2012
#8
duger det här?????? http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027
det tog för övrigt 30 sec sökande på just denna sida att hitta länken.
garaget har inte blivit en lalla sida utan användarna har blivit för lata för att SÖKA efter svaren.
lättare att starta en ny tråd och gnälla om att ingen hjälper en
Senast redigerat av turboforssen (28 augusti 2012)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

mulle mek
679 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
#9
turboforssen skrev:
duger det här?????? http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027
det tog för övrigt 30 sec sökande på just denna sida att hitta länken.
garaget har inte blivit en lalla sida utan användarna har blivit för lata för att SÖKA efter svaren.
lättare att starta en ny tråd och gnälla om att ingen hjälper en

äntligen någon med vettigt inlägg wink men det där är för mkt jobb tongue om man ny ska svetsa den, ska den vara i nedfält läge lr uppfält ? fattade inte riktigt, på bilden så har han kapat av halva armen hmm

Gasar tills det Rasar !!!

300 Inlägg
28 augusti 2012
#10
Nedfällt läge

4 254 Inlägg
28 augusti 2012
#11
Jag tycker det är bättre att göra som han har gjort i guiden, då kan du ju välja själv ungefär viken hastighet du vill att den ska låsa.

Det han har kapat bort är motvikten, den vikten du har som motvikt bestämmer vilken hastighet diffen slutar låsa. Så kapar man bort halva vikten så kanske den låser upp till 100km/h istället för 30-40km/h.

Allting står ju precis i denna välskrivna guide, du får väll lägga ner lite energi själv OCH TA OCH LÄSA GUDEN ORDENTLIGT och inte bara tycka att garaget suger för att vi inte gör allt jobb åt dig. Den attityden är ju bara löjlig.


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 augusti 2012
#12
r3zz1 skrev:
turboforssen skrev:
duger det här?????? http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027
det tog för övrigt 30 sec sökande på just denna sida att hitta länken.
garaget har inte blivit en lalla sida utan användarna har blivit för lata för att SÖKA efter svaren.
lättare att starta en ny tråd och gnälla om att ingen hjälper en

äntligen någon med vettigt inlägg wink men det där är för mkt jobb tongue om man ny ska svetsa den, ska den vara i nedfält läge lr uppfält ? fattade inte riktigt, på bilden så har han kapat av halva armen hmm

det är ju dumt att svetsa den då lär ju lamellerna rycka ganska fort sad

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

4 254 Inlägg
28 augusti 2012
#13
turboforssen skrev:
r3zz1 skrev:
turboforssen skrev:
duger det här?????? http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027
det tog för övrigt 30 sec sökande på just denna sida att hitta länken.
garaget har inte blivit en lalla sida utan användarna har blivit för lata för att SÖKA efter svaren.
lättare att starta en ny tråd och gnälla om att ingen hjälper en

äntligen någon med vettigt inlägg wink men det där är för mkt jobb tongue om man ny ska svetsa den, ska den vara i nedfält läge lr uppfält ? fattade inte riktigt, på bilden så har han kapat av halva armen hmm

det är ju dumt att svetsa den då lär ju lamellerna rycka ganska fort sad

Om jag har förstått rätt så om man gör precis som han gjorde i guden och bara kapar bort motvikten helt så ger det samma resultat som om man hade svetsat fast armen. Och så sliper man svetsloppor och annan skit i diffen.


mulle mek
679 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
#14
okej, går det att kapa av den på plats? jävla mek o plocka ur hela diffenc:rolleyes:

Gasar tills det Rasar !!!

Tvivlare
2 266 Inlägg
28 augusti 2012
#15
vadå, finns de folk som verkligen kör med slungdiff? yikes wink

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

172 Inlägg
30 augusti 2012
#16
TireSlayer skrev:
vadå, finns de folk som verkligen kör med slungdiff? yikes wink


Sök