4145
Sök

Polo angel eyes

99 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Eftersom jag aldrig fått något svar nästan testar jag igen, kan skriva lite mer detaljerat..

Till förra lyktan(original) hade jag gul, vit, grå och brun kabel. Den ska tydligen passa i den nya kontaken som följer med angel eyes lyktorna(en kabelhärva med relä osv), men de gör den inte, och klippte och skarva ihop dom ist, först funkade allt rätt bra, sen så slutade ena lyktan funka, sen andra, tänkte fan, de e kört, men visade sig vara säkringar, satte tillbaka alla, men då funkade bara 1 lykta..

Den gula som ska in i lyktan är +, och den verkar trasig för att jag inte fick halvljuset och funka (gul är + till halvljus, grå till angel eyes och vit till helljuset)

men nu till de jag har problem med...

Får halvljuset att funka, men bara när jag har på helljus? Någon sa att hel & halv ska lysa ihop på angel eyes, då är det ju bra, annars njaaa, ringarna lyser inte alls, helljuset har jag dock inga lampor på ännu så vet inte om de kan vara nån bov i det hela.

Undrar också vart man kan dra en kabel som är kopplad att få ström när tändningen vrids på..

526 Inlägg
5 september 2012
När mitt automatiska "halvljus slås på när ja startar bilen så lyser mina ringar på min A4a i alla fall! Är du säker på att inte nån av kablarna har brunnit när du hållt på och fulkoppla?? smile  Jag har i alla fall 1 kabel på vadera lyckta som inte används. när ja kopplade in den så brann säkringarna tongue

Själva ringarna ska ju vara kopplat "igentligen" på possitions ljusena! Kan du ta kort på kontackterna och kablarna så kan jag gämföra med min bil tongue  blir en jävla härva av de hela! så kan ja ta kort på mitt i helgen så kan du se hur ja kopplat smile

99 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
ganska säker på att någon har brunnit. men nu när halvljuset funkar men dock på helljuset blir jag fundersam. ska kolla på det mer ikv och lägga upp en bild. har kopplat rätt eftersom det funka ju tidigare..

99 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
tråden kan låsas. kopplade så halvljuset lyser med ringarna:-)

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 september 2012
Mercasnubben skrev:
tråden kan låsas. kopplade så halvljuset lyser med ringarna:-)

Tråden låses eftersom detta INTE är motorteknik.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök