6575
Sök

ABS förberedd, ej igenom besikting

4 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Jag har haft en bil ca 5 år nu som är förberedd för abs, den har aldrig varit inkopplad och bilen har gått igenom besiktiningen 4 år i rad men i år var det stopp. Detta för att enligt besiktaren, "är bilen förberedd måste den var inkopplad" Någon som vet om han precis gav mig en två bara för att jävlas eller om det är så.

2 024 Inlägg
4 oktober 2012
Vad menar du med förberedd? Vad är det för bil?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

4 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Det finns allt utom kablar framdraget, sitter tillochmed olika hjullager bak för den ena är för abs den andra inte, så har det varit i 3 år.
Är en Mitsubishi Colt -97

OUTLAW1
4 oktober 2012
skall bilen ha det original eller är det något som är ditbyggt efteråt??
skall den ha ABS original så måste detta funka..
är det något du byggt på extra så bort med skiten bara...

finns väl fa  ingen bil som har abs system utan att det är inkopplet...vaddå förberedd??

4 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Biulen ska ej ha det orginal, men om man tex byter hjullager som jag gjort så ser man att det finns fjädrar och skit där som kan användas till abs:en = förberett. Jag undrade vad det var för skit som satt där när jag höll på så jag kontaktade en bilverkstad och enligt dom är det så på flera modeller för att det sparar pengar att bara ha en modell av vissa saker.

4 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Dessutom är bilen besiktigad 4 gånger av mig och ingen har sagt något, utom nu den sista jäveln.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
4 oktober 2012
Om du kan åka till en Mitsubishi verkstad där dom kan ge dig en intyg om att det är så borde du kunna åka till bilprovningen och få bort 2:an utan kostnad, kan inte säga säkert att det går att göra så men jag tycker det.

- Time Attack -

Sök