Volvo 245 -85 fick soppatorsk? Startar inte nu.

TexaL
8 oktober 2012 · 308 Inlägg

Pvpjtgb1111 skrev:
Öppna luftburken och spraya under filtret.

Ska prova nu, återkommer med svar strax :-)

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
DanneSundin
8 oktober 2012 · 682 Inlägg

Fick nöta en 1-2 min på startten på min 740 GL (b230F) så att det tar lite tid är inte så konstigt! smile Startade med 5L i tank då från snustorr. 

Annars hade jag kikat bränslefilter om det sitter nåt joxx där.

TexaL
8 oktober 2012 · 308 Inlägg

DanneSundin skrev:
Fick nöta en 1-2 min på startten på min 740 GL (b230F) så att det tar lite tid är inte så konstigt! smile Startade med 5L i tank då från snustorr. 

Annars hade jag kikat bränslefilter om det sitter nåt joxx där.

Vart sitter bränsefiltret?

Skadar det inget ifall man sitter på starten i 1-2 minuter? :s Har för mig att man max får sitta på den i 10 sekunder, eller är det bara jag som har fått helt fel info?

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
DanneSundin
8 oktober 2012 · 682 Inlägg

TexaL skrev:

DanneSundin skrev:
Fick nöta en 1-2 min på startten på min 740 GL (b230F) så att det tar lite tid är inte så konstigt! smile Startade med 5L i tank då från snustorr. 

Annars hade jag kikat bränslefilter om det sitter nåt joxx där.

Vart sitter bränsefiltret?

Skadar det inget ifall man sitter på starten i 1-2 minuter? :s Har för mig att man max får sitta på den i 10 sekunder, eller är det bara jag som har fått helt fel info?

Om det skadade eller inte kan jag tyvärr inte svara på! Men den går än idag, 1000 mil senare! (Kör nu aldrig slut i tanken, var jobbigt att gå och be någon random om en 5L dunk att låna.. haha )

Bränslefiltret beror på.. har hört om under förarsätet, men mitt sitter precis bakom vänster framlampa! Så sitter det ett litet gulligt filter där, genomskinligt "plastpryl" med ett tunt 'tyg' innuti, ska vara en skvätt bensin där i också! (ska synas bensin)   


Vet att det står på mitt solskydd "upprepade startförsök får inte ské " (sitter lapp kvar sen org om startanvisningar )

Lycka till!

Drönirettab
8 oktober 2012 · 21 761 Inlägg

Om det finns ett bränslefliter så borde det i så fall sitta mellan pumpen och förgasaren, som DanneSundin skriver så är det antagligen en genomskinlig "plastpryl" med ett gult filter inuti. I nuläget är det väl lämpligt att ta loss slangen vid förgasaren och sticka ner i en flaska, sedan köra startmotorn några varv och se om det pumpar fram soppa. smile

TexaL
10 oktober 2012 · 308 Inlägg

Bilen hoppade igång med lite startgas, vem kunde tro att det var så enkelt :-)

Tackar för alla svar!!

Mvh Mathias

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang