3791
Sök

Audi A4 2,8 -98 läckage

1 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
tjenare! vet någon vart de kan vara läckage i min audi?, när jag fyller på med olja i motorn så att stickan visar lite under max så verkar de trycka ut olja ur någon svart plast plugg bakom motorn lite nedanför ventilkåpan på förarsidan,  men nu när stickan visar att oljan ligger ganska exakt mellan max och min har de slutat lukta olja förutom då jag gasar på ganska hårt, men vid normal körning verkar de inte trycka ut något, luktar inget i allafall. verkar som att de också läker in glykol i oljan och olja ut i glykolen, tidigare har de varit vitt på olje påfyllningslocket men inte nu nå mer. men i glykol behållaren är det väldigt mycket vitt "sagg"... oljan ser bra ut och bilen går bra annars. snälla hjälp mig! sad

583 Inlägg
18 oktober 2012
Att det rinner ut olja bakom på motorn kan vara ventilkåpe packning som är trasig. Väldigt svårt att säga utifrån den beskrivningen.

Att du har vitt slagg i kylarvätskebehållaren är inte bra. Det kan mycket väl betyda att din motoroljan blandar sig med ditt kylarvatten. Detta har en tendens att sätta sig överallt och ruinera en motor totalt ifall det går överstyr. Oljans smörjegenskaper försvinner och metall går mot metall. Tillslut täpps oljekanaler igen och då är det endast sallad kvar av motorn.

Detstå länge du låter det fortsätta destå större chans är det att det går åt skogen. (Anledningen är att jag säger chans iome att inte behöver vara så allvarligt som det kan verka). Vet inte hur mycket slagg du har eller ifall du får fylla på kylarvatten eller hur bilen går i allmänhet.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Sök