3988
Sök

Volvo 740 -87 Problem med säte, AKUT!

3 Inlägg
26 oktober 2012
Trådstartare
Tjena, har problem med förarsätet på min bil. När jag ska flytta sätet bakåt eller framåt så går det inte. Den ena sidan sitter fast som den är.
Det går alltså att röra på ena sidan men går inte flytta hela sätet. Några tips på vad jag kan kolla eller göra?
Ska sälja bilen imorgon så de är därför det är lite brotom, tack på förhand!

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 oktober 2012
Har du kollat så höger bakhjul har alla hjulbultarna ordentligt åtdragna smile ?

Eller så kan du kolla om det kommit nåt "skit" i vägen, alternativt att någon "länk" mellan de två skenorna har hoppat ur sitt läge eller liknande...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
dawwe skrev:
Har du kollat så höger bakhjul har alla hjulbultarna ordentligt åtdragna smile ?

Eller så kan du kolla om det kommit nåt "skit" i vägen, alternativt att någon "länk" mellan de två skenorna har hoppat ur sitt läge eller liknande...

Vad har hjulet med dehär å göra? :p
Ser dock inget där under, måste jag ta bort sätet isf eller hur gör jag?
Vilka länkar?

1 311 Inlägg
27 oktober 2012
trakktorn skrev:
dawwe skrev:

Vilka länkar?

Kolla så att "hakarna" som låser i skenorna lyfts på båda sidorna när du drar i "spaken".

3 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
Vita_Vargen skrev:
trakktorn skrev:
dawwe skrev:

Vilka länkar?

Kolla så att "hakarna" som låser i skenorna lyfts på båda sidorna när du drar i "spaken".

Jaha, jo men de har jag gjort å det gör dom!

Sök