4017
Sök

Bubblar i expansionskärlet.

8 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
Snälla min chrysler bubblar i expansonskärlet ,har försökt lufta systemet , värme kommer det mätarn visar normalt ingen olja ivattnet eller tvärt om, vad göra?

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 oktober 2012
då är topplocket kaputt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 oktober 2012
Har du otur så har du en spricka i toppen. Luktar kylarvattnet avgaser? Ryker den ngt?

8 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
Kan det komma så plötsligt

8 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
Det luktar inget och jag har full värme

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 oktober 2012
Försvinner det kylarvatten?

8 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
Nej jag det gör det inte.

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 oktober 2012
termostat som inte öppnar sig tro men då borde du ingen värme ha

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 oktober 2012
Kan det vara så enkelt att ventilen som sitter i locket är täppt? Brukar sitta en liten ventil i vissa lock till expansionskärl. Om du skruvar av locket och startar bilen och låter den bli varm, bubblar det då?

438 Inlägg
28 oktober 2012
Vad har du för motor? Vet att v6orna är rätt kinkiga med luftningen av kylsystemet.
Svärföräldrarna hade problem med att bilen tryckte ut sig vattnet när man stannade.
men med nytt vatten och glyckol och en luftning på rät sätt så gick det.
Vart tydligen en krånglig jävel att lufta,
då var svärfar rätt glad att det inte vart toppackningarna smile
Bara en tanke som slog mig när du nämner chrysler för mig
hoppas det löser sig
Mvh Vand3rsson

8 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
Tack för hjälpen ska kolla detta imorgon. Jag har v6 jag har öppnat luftnippeln låtit den gå på tomgång fyllt på vatten så kärlet har varit fullt har jag gjort rätt?

8 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
Ska kolla ventilen i locket imorgon Tack för hjälpen

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 oktober 2012
pilken1 skrev:
Tack för hjälpen ska kolla detta imorgon. Jag har v6 jag har öppnat luftnippeln låtit den gå på tomgång fyllt på vatten så kärlet har varit fullt har jag gjort rätt?

Nu har inte jag luftat några chrysler v6:or. Men när jag luftar bmw´s så brukar jag ha luftnippeln öppen, full värme och fylla på kylarvatten tills det rinner ur luftnippeln. Sen startar man motorn och låter den gå lite, då sjunker det och man får fylla på lite igen. Sen brukar jag varva upp motorn några gånger för att få ut den sista luften. Fyller på ytterligare en gång och sen skruvar åt luftnippeln. Sen får den gå en stund till, då öppnar man nippeln på nytt och ser om det pyser ut luft.

Det är iaf så jag gör, finns kanske ngt knep på chrysler annars som de erfarna vet om smile

8 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
Ska prova det, mvh

Sök