Launch control?

Kopenga
5 april 2011 · 133 Inlägg

Vart hittar jag en launch control till ett bra pris? samt kan jag ha det på min honda prelude H23 sugmotor?

Mvh Jocke

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/
Mazda Rx-7 (Efini) "Violent" (1995)
2quick4u
5 april 2011 · 296 Inlägg
"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
monno Elektriker
5 april 2011 · 718 Inlägg

Haha diggar länk två!tongue

Som att kasta vatten i sjön.
2quick4u
5 april 2011 · 296 Inlägg

monno skrev:
Haha diggar länk två!tongue

hahaha, effektivt iaf wink

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
DanneJ
5 april 2011 · 642 Inlägg

Vill du ha en launch control i dess rätta bemärkelse att den begränsar startvarvet när du ska kliva av eller är det ett ALS så att det smäller och eldar ur avgasröret?

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Kopenga
5 april 2011 · 133 Inlägg

DanneJ skrev:
Vill du ha en launch control i dess rätta bemärkelse att den begränsar startvarvet när du ska kliva av eller är det ett ALS så att det smäller och eldar ur avgasröret?

är ute efter launch control då den begränsar startvarvet när jag ska kliva av:P,

finns de ingen bra webshop i sverige som säljer någo vettig launch control smile ?

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/
Mazda Rx-7 (Efini) "Violent" (1995)
DanneJ
5 april 2011 · 642 Inlägg

Kopenga skrev:

DanneJ skrev:
Vill du ha en launch control i dess rätta bemärkelse att den begränsar startvarvet när du ska kliva av eller är det ett ALS så att det smäller och eldar ur avgasröret?

är ute efter launch control då den begränsar startvarvet när jag ska kliva av:P,

finns de ingen bra webshop i sverige som säljer någo vettig launch control smile ?

http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=369

Enda jag kunde hitta, du får googla runt lite och se vad folk har för erfarenheter från det.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Tonycrona
5 april 2011 · 400 Inlägg

2quick4u skrev:

monno skrev:
Haha diggar länk två!tongue

hahaha, effektivt iaf wink

Moget, typiskt fjortisar wink

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
2quick4u
5 april 2011 · 296 Inlägg

Tonycrona skrev:

2quick4u skrev:

monno skrev:
Haha diggar länk två!tongue

hahaha, effektivt iaf wink

Moget, typiskt fjortisar wink

off topic, vissa påstår att det är ganska omoget att klaga på andras personlighet utan att man överhuvudtaget har en aning om vad man pratar om också smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
harrykarlsson
6 april 2011 ·

du har ju varvstoppen bättre än så kan de inte bli;) spinner de så ska du köpa bredare däck!wink

Limited_Edition
16 november 2012 · 89 Inlägg

DanneJ skrev:
Vill du ha en launch control i dess rätta bemärkelse att den begränsar startvarvet när du ska kliva av eller är det ett ALS så att det smäller och eldar ur avgasröret?

Vart kan man få tag i ett ALS?
Går det att installera in både ALS och Launch control ? mvh

Angeland
16 november 2012 · 245 Inlägg

Köpte detta till min supra jag hade förut

http://www.rushracingdev.com/

S.v.r
fantomen Putsar Cosworth
16 november 2012 · 195 Inlägg

Rätta mig om jag har fel men ALS Anti-Lag System, visst är det för att minimera turbolag. Går liksom inte ha ha på en Honda sugis smile? Launch Control är väl hyfsat enkelt sätta in som jag har förstått det, hårdrock låter det iaf.

Audi hatare.
torpis Forummoderator
16 november 2012 · 10 572 Inlägg

Robin_Impreza skrev:

DanneJ skrev:
Vill du ha en launch control i dess rätta bemärkelse att den begränsar startvarvet när du ska kliva av eller är det ett ALS så att det smäller och eldar ur avgasröret?

Vart kan man få tag i ett ALS?
Går det att installera in både ALS och Launch control ? mvh

Det får man på köpet när man installerar ett eftermarknadssprut så som exempelvis Nira, megasquirt, vipec, DTA etc.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torpis Forummoderator
16 november 2012 · 10 572 Inlägg

Kopenga skrev:
finns de ingen bra webshop i sverige som säljer någo vettig launch control smile ?

Det gör det säkert, du fick ju tips om google, använd det tipset och du har löst ditt problem på studs.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Angeland
16 november 2012 · 245 Inlägg

Launch control är ju bara ett tidigare varvstopp vid startögonblicket i stort sett, köp en ställbar varvtalsregulator som man har till en EPA eller dylikt.

S.v.r
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang