Rakställning av 850 T5 Automat?

Christoffer01
5 januari 2013 · 105 Inlägg

Hej jag  ska till och rakställa en Volvo T5 motor i en 744. Och nu till frågan jag har hittat en T5 motor billigt dock från en Volvo 850 T5 Automat.

Vad krävs det för att montera en M90H(Manuell) låda på den ?
Hur blir det med Databoxen? måste jag bytta den ?


Tack i förhand big_smile

Utför Pulverlackering, Allt som tål 200 grader går att pulverlacka.
Christian S
5 januari 2013 · 4 816 Inlägg

Christoffer01 skrev:
Vad krävs det för att montera en M90H(Manuell) låda på den ?
Hur blir det med Databoxen? måste jag bytta den ?

du får ta bort flexplaten och montera ett svänghjul samt en koppling istället.
det går att köra med en box till en automat i en manuell bil.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Christoffer01
5 januari 2013 · 105 Inlägg

Christian S skrev:

Christoffer01 skrev:
Vad krävs det för att montera en M90H(Manuell) låda på den ?
Hur blir det med Databoxen? måste jag bytta den ?

du får ta bort flexplaten och montera ett svänghjul samt en koppling istället.
det går att köra med en box till en automat i en manuell bil.

Okej tack big_smile , jag har läst att på  automat bilar finns det två styrboxar (en för motorn och en för lådan) stämmer det ?

Utför Pulverlackering, Allt som tål 200 grader går att pulverlacka.
tpc_
5 januari 2013 · 516 Inlägg

japp det stämmer att det är dubbla vid automat

Bygger Volvo S60 RWD för dragrace http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262890
Volvo S60 "T5 RWD" (2004)
Christoffer01
5 januari 2013 · 105 Inlägg

tpc_ skrev:
japp det stämmer att det är dubbla vid automat

Tack hur är det med trimchip funkar det med ett chip till för t5 manuell i en styrbox till automat?

Utför Pulverlackering, Allt som tål 200 grader går att pulverlacka.
tpc_
5 januari 2013 · 516 Inlägg

styrenheten till automatlådan behöver du inte om du ska köra manuell och chippet sitter inte i den styrenhetet utan i den andra till motorn

Bygger Volvo S60 RWD för dragrace http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262890
Volvo S60 "T5 RWD" (2004)
Christoffer01
5 januari 2013 · 105 Inlägg

tpc_ skrev:
styrenheten till automatlådan behöver du inte om du ska köra manuell och chippet sitter inte i den styrenhetet utan i den andra till motorn

Tack tänkte bara för jag har sätt att det finns olika chip, men de lär väll bara vara för att förlänga livslängden på automatlådorna.

Utför Pulverlackering, Allt som tål 200 grader går att pulverlacka.
turbodeath
6 januari 2013 · 2 452 Inlägg

stämmer bra det...är för att man inte ska förstöra växellådan som man drar ner på vridmomentet på låga växlarna...

döden kommer tillbaka
thommie edholm
12 januari 2013 · 7 Inlägg

Att tänka på är att i vissa motorer skiljer det på centrumhålet i vevaxeln för manuell eller automat.
Du kan åka automat

Volvo 240 16v turbo "DRIFTING" (1988)
Stenzzon
12 januari 2013 · 173 Inlägg

bara slita bort autmatlådan o ta ett svänghjul från en manuel o sen koppling och hela den delen med det sen slita bort all el te autmat lådan o sen koppla in motor elen i bilen o tuta o köra rätt så simpelt om man kan läsa elchema

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang