MeloveGolf
Vw trimmare
27 januari 2013
· 2 995 Inlägg
tekniknissen1 skrev:
regleringen en en mindre. Men där imot så är det svårare att få ett stabilt ladd tryck vid ett lägre laddtryck särskilt
med ett störe aggregat då flödet sjunker snabbt då en stor WG öppnnar
Finns ju dock laddtrycksstyrning som kan hjälpa till med både snabbare ladd och framförallt stabilare, att endast köra med fjäder ger ju nästan alltid "fjädring" har kört både små och stora som sagt 36mm klarade av nästan 600hk på 3liter med en "fjädring" på 0,1-0,15bar (det man kallar skenladd) innan trycket vart stabilt, när jag körde mindre turbo började 36mm istället öppna för tidigt och skapade lagg istället, med laddtrycksstyrnignen slapp jag bägge problemen speciellt den mindre laddade snabbare och den stora fick ingen nämnvärt skenladd.
Men jag håller med att det stora sitter i grenrörets konstruktion, många grenrör kör med konstiga lösningar.