Fyrhjulsinställning - håll i en dag!

BornZombie
26 juni 2013 · 193 Inlägg

Hej, skulle behöva lite tipps på vad som kan vara fel??

Gjorde nämligen fyrhjulsinställningen i måndags (för igår) efter att ha bytt styrlederna/styrstag på båda sidor både inre och yttre, samt k-stag, igår märkte jag att bilen drog lite åt höger så jag ringde till firman som gjorde fyrhjulsinställningen och så bokade de en ny tid för idag för att se vad som kan vara fel.. Kom dit så kopplade de på allt och det visade sig att framvagnen har blivit åt helvete efter bara 2mils körning, enligt de så glappar det lite grann på båda sidor nu och vad som kan vara problemet vet de inte exakt, om det är inre styrlederna eller om det har något med styrväxel att göra.


Några förslag??

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Mack Forum- och sitemoderator
26 juni 2013 · 26 161 Inlägg

Glömde dom att dra åt något tro..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
ander3on
26 juni 2013 · 255 Inlägg

Spindellederna är hela och fina? Är dom glapp så blir ju inställningen helt fel efteråt när man börjar
köra igen.

BornZombie
26 juni 2013 · 193 Inlägg

Mack skrev:
Glömde dom att dra åt något tro..?

Vet det fan inte, de trodde först att jag kanske "glömde" att dra åt de inre styrlederna så de drog av damasker, men allt var grett där, sen kollade de om de glappar och sen gav de upp, de visste inte vad det skulle kunna var för fel och tyckte att det blir kanske bäst om jag låter nån "kunnig" kolla upp det då bilen lämnades idag för ett kopplingsbyte efter besöket hos "däckfirman".

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
BornZombie
26 juni 2013 · 193 Inlägg

ander3on skrev:
Spindellederna är hela och fina? Är dom glapp så blir ju inställningen helt fel efteråt när man börjar
köra igen.

När jag bytte styrlederna så verkade allt grett runt om länkarmar, men kanske jag som har missat nått, men i så fall skulle de som gjorde fyrhujlsinställningen märkt nått tycker jag då det var de som kollade runt. hmm

Senast redigerat av BornZombie (26 juni 2013)

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang