Honda civic snack

SportPilot Ubåtsingenjör
6 juli 2013 · 7 229 Inlägg

panda666 skrev:

UhrJr skrev:
Hej och hå.

Jag har precis skaffat mig en civic med VEI motorn. Den är så jädra slö att jag får ångest. Vad gör jag lättast och billigast? Måste ju finnas någon vassare spis att få tag på?
Vad jag lyckats läsa mig fram till så är det någon form ekonomisk variant av vtecfamiljen. Sånt skit gillar vi inte, man vill ju att den ska vakna vid 5000rpm och inte dö.

hade precis också för några veckor sen en vei sedan, tyckte inte den var så jävla slö?

dom är inga raketer men inte heller slöa??

skaffa dig en lsi minst. bästa tror jag är esi annars.

allt är nog beroende på det du är van med

eller en vti ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Kevin94
6 juli 2013 · 187 Inlägg

panda666 skrev:

UhrJr skrev:
Hej och hå.

Jag har precis skaffat mig en civic med VEI motorn. Den är så jädra slö att jag får ångest. Vad gör jag lättast och billigast? Måste ju finnas någon vassare spis att få tag på?
Vad jag lyckats läsa mig fram till så är det någon form ekonomisk variant av vtecfamiljen. Sånt skit gillar vi inte, man vill ju att den ska vakna vid 5000rpm och inte dö.

hade precis också för några veckor sen en vei sedan, tyckte inte den var så jävla slö?

dom är inga raketer men inte heller slöa??

skaffa dig en lsi minst. bästa tror jag är esi annars.

allt är nog beroende på det du är van med

Precis det beror på vad man jämför med, hade också en vei och den gick riktigt bra med tanke på att dom bara har 89hk smile Om du vill ha drag så är det nog den större v-tec motorn på 160hk du lär leta efter.

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
6 juli 2013 · 839 Inlägg

Jag kör ju Saab med 450 i vanliga fall, kan det vara därför? wink

Nej men i vintras körde jag Saab 900 -90 med 130hk och den var ju mycket vassare. Har åkt i Mazda 323 som också den kändes piggare med sina 90hk.

Jag vill inte byta bil, motor däremot kan jag byta. Eller är det värt att trimma denna? Jag tänker kam, etanol mm.
Har redan extraktor mm.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
JDMy00 ClubJDM.se
6 juli 2013 · 1 608 Inlägg

Trimma är det inte värt imo.

Släng iväg ett PM till denna kille "Bullet---" Han har bytt motor i sin EG så han har lite kunskap. smile

Mazda Mx-5 (1999)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
6 juli 2013 · 839 Inlägg

Härligt, får kika på det. Tack!

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
klasson84
23 september 2013 · 14 Inlägg

Ja Vei- erna är slöa, men drar runt en deciliter mindre per mil, ca 0,6 då jämfört med 0,7 som alla mina Lsi dragit. Lsi är mycket piggare. Det är sant att det är svårt att få tag på Civic 92-95 i bra skick i Sverige numera. Har nu en Lsi i fint skick. Pigg och rolig att köra.

Hade firma innan och erbjöd import av EG. Men tydligen så finns bara snåla jävlar som vill ha allt gratis.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang