Styvare väghållning på Volvo V70

amoreex
10 augusti 2014 · 2 712 Inlägg

Evildan skrev:

amoreex skrev:

Evildan skrev:
Alfa-Romeo 159 som föreslås är en riktigt rolig familjekombi med en idag sällan upplevd körglädje.
Med den härliga 3.2liters V6 i kombination med 4X4 är den en väldigt glad och pigg kamrat till skillnad från de lönnfeta tyskarna som föreslås.

Provkör en BMW e61 och en A6 C6, ställ bilarna bredvid varandra och påstå sedan att den utav Giorgetto Giugiaro designade Alfa-Romeon är den fulare utav de tre. wink
Titta sedan inuti samtliga vagnar, BMWs interiör är gjord med linjal och känns strikt och oinspirerande medans den fördyrade folkvagnen i vanlig anda även den är sterilt designad.
Dock är ergonomin i AUDIn ypperlig anser jag, även om det som alltid ser ut som ett mörkt östtyskt stasikontor.

Vill du ha väghållning i en V70 får du göra en hel del med den då bilen är inte byggd som någon kurvkramare i stil med Alfan eller andra sportiga familjekombis.

Honda Accord tourer är ett vettigt alternativ om du vill ha aktiv körglädje i kombination med en rymlig kombi.4
Den finns med några pigga sugmotorer samt råstarka dieslar.

Eller varför inte en Mondeo IV med 220hk 5cyl Volvomotor? Skarpare chassisättning från grunden och ett lägre inköpspris än motsvarande kusinen från Torslanda/Gent.

Som sagt, smaken är som baken.
Skulle du ställa upp de bilarna du nämnde hade jag gått direkt till tyskarna, ändå föredrar jag japanska före tyska.

Precis, vi är alla olika med olika premisser gällande sådana omätbara saker som utseende.
Både du och jag föredrar dock fungerande problemfria bilar från rätt håll i världen. big_smile
(det är dessutom mätbart) wink

Japanarna bygger inte världens snyggaste bilar till utseende, förutom deras värsting modeller, de kör mycket basic.. men det dem har håller verkligen.. wink
Har praktiserat på Toyota verkstad.. det var tråkigt.. var bara Service ju, fick inte in några fel..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang