21 juni 2015
Trådstartare
hej.
har gått igenom hela handbroms systemet backarna är okej. hävarmen dom trycker ut backar funkar på båda sidor. vajrna går som dom ska.
så trött på detta nu så jag ber om hjälp. för sök på google på det här då får man så mycket svar och ihoa blamdat så vet inte vad som är vad längre.
ja har spännt handbroms vajern till max drar ma ni handbromsen nu så går spaken med fjädranade strycka eller va fan an ska kalla det för ända upp i topp och inget händer mer än att vajarna över bakaxel rör sig lite.
en sak jag undrar över skiljer sig tydligen rån 940 men 740 har väl bara en pinne mellan brombackarna? fram till och sen är det ju hävarmen på andra sidan. 940 har sån som man spänner upp eller justerar bamarna med inne där ist. för pinnen på 740?
kan tillägga att fästet ute på bakaxelen är nytt biltema. men själva fästet som stora vajer sitter i som kommer innefrån bilen. och samma fäste där den lilla vajerna sitter i och bort till höger sidan.
ÄR det samma fasten på 740/940 då jag googlat men sett lite olika varianter. blir knäpp på det här. suck.
hur fan ska det vara? har ingen bromsverkar på handbromsen alls ändå siiter det som det ska och uppjusterat till max. om nu inte någon innan bytta ut sakerna och satt dit saker från 940?
HJÄLP?
Non stop driving - kör tills bränslet är slut.