Bakspoiler?

George Young
16 november 2005 · 3 Inlägg

Tjena! Det är så att en polare till mig undrade om jag hade lust att hjälpa honom med att bygga om en bakspoiler till en golf gti 16v (om någon undrar) saken är bara den att varken han lr jag har aldrig någonsin gjort nåt liknande. Så jag undrar hur fan ska man göra? (och inga dumma svar nu tack) visst d finns nog fler sätt att göra d på men till alla dom som är bil inresserade hjälp oss att starta projektet. Mycket stort tack på förhand.

Johlsson "A Johlsson"
16 november 2005 · 302 Inlägg

Hur extreem vill din polare ha? Min ombyggda till röden är till salu, och har du en orginal 90'as att byta in emellan så är det ytterst välkommet och gör det billigare. Kika på bilder på min sida, länk i signaturen...

Annars så, ja, försök komma på hur och vad det ska vara, bygg upp med plast och andra detaljer, beror på hur och vad ni ska ha som sagt, en lite moddad orginal eller en helt ny i form.

PeppeVectra Peppe Vectra
17 november 2005 · 1 076 Inlägg

gör de så enkelt så möjligt.

Ta den gamla spoilern.
Fixas massa frigolit block, stora bitar nu tex sånna man använder när man bygger hus ja du fattar.
skär ut bitar av frigoliten å tejpa eller limmapå den gamla spilern å forma tills ni fått den formen ni vill ha på spoilern.
när ni är klara med de så klär ni formationen med aluminium folie sen är de bara att plasta enligt instruktioner på burkar å dyjligt som plastmassan finns i, tänk på att ni får plasta på både utsidan och insidan av spoilern för att få en någolunda rätt sättning på den när ni ska banka på den på bilen, så gör de så enkelt så möjligt.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
joppe-z28
17 november 2005 · 39 Inlägg

här kan du läsa en del om plaster .  http://fiber.get.to/
Mvh John.

Senast redigerat av joppe-z28 (17 november 2005)

George Young
17 november 2005 · 3 Inlägg

Han har pratat om att fixa en gammal typ från skroten lr nåt för att behålla dom gammla fästena. Riktigt hur brutal han vill ha vet jag inte men om jag känner honom rätt så blir den nog inte allt för brutal vilket jag hoppas på för den cleana stilen är klart snyggast enligt mig. Allstå ingen starwars stil inte.

Senast redigerat av George Young (17 november 2005)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang