6549
Sök

Behöver hjälp med att få in kolven i bromsoken. Sitter stenhårt...

638 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
håller på att byta skivor och belägg till en nissan 200sx s14 gick bra att montera ner det gamla men det nya vill inte få plats. och jag får inte in kolven ett dugg. det verkar som den har satt sig ordentligt. Någon som har tipps på hur fan man får in kolven???

tack på förhand

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

111 Inlägg
13 juni 2007
rörtång brukar jag använda vet inte hur det ser ut på nissan om det får plats och så... mvh

638 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
jag har försökt med rörtång men det vill inte. har läst att man måste skruva och pressa samtidigt men hur fan ska man kunna göra det?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

557 Inlägg
13 juni 2007
Försök få fram en stor pologrip och försök på det viset, dom där kolvarna brukar sitta som bergt men med mycket ilska brukar det endå gå ganska bra smile så prova en stor pologrip. Lycka till smile

//Jerry

Old School Ford
600 Inlägg
13 juni 2007
jag vet inte hur det ser ut på 200sx, men på tex. saab och mazda finns en skruv som man skruvar in kolven. skruven är en insex och sitter under en annan bult i oket... kolla om det finns någon sådan på din. Annars så ska man skruva in kolven. men repa inte sidorna!
att med våld trycka in en kolv till oket har jag aldrig lyckats med för det är ju fortfarande tryck i slangarna men släpp trycket så gåre lättare;)

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

111 Inlägg
13 juni 2007
en kompis har en audi och då måste man ha special verktyg som pressar och skruvar in kolven samtidgt tror det finns på biltema och mekonomen tror detta kan hjälpa dig. mvh

638 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
tack jag har fått ihop det nu men de va inte så lätt va tvunge och pressa och skruva in kolv helvetet smile

1 833 Inlägg
13 juni 2007
Jag måste också pressa och skruva samtidigt på min Volvo.
Jag köpte detta verktyg på biltema:

http://www.biltema.se/products/product. … emId=82465

Bra redskap för en billig peng.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

207 Inlägg
13 juni 2007
sätt en tving i spänn och ta en polygrip och skruva:P sen spänner du tvingen ingen när gått in lite.

Sök