Är Volvo 940 en bra bil att börja drifta med?

panda666
28 mars 2017 · 4 250 Inlägg

fan skulle också egentligen vilja ha en 940 att sladda helvetet ur men fan va dom är fula^^(döda inte mig nu) men tycker fan dom är fula, skulle personligen ha valt hellre en e36 325-328, eller e46-e34-e39 för rätt pris. smaken är väl som baken, vad skulle det kosta att pumpa ur runt 300hk ur en 940??  finns det nån billig turbo kit som funkar bra till e36 325??

ehedman
28 mars 2017 · 1 966 Inlägg

zemet skrev:
Stötdämpare är dyrt, fungerar dom är det bra gör dom det inte så skiter man i vilket.

Vill man vara säker på att få sladd så bör man ha så slitna och smala däck som möjligt i kombination med stora klibbiga framdäck.

Mitt sladdrecept på 945 gl är Michelin pilot sport 245-40-18" fram och 15 år gamla friktionsdäck 185-65-15" på bakhjulen.
Friktionsdäcken kan med fördel bytas ut mot reservhjul om man verkligen vill ligga brett varje gång man svänger:)

Detta kompleteras med Svetsdiff och sänkning ca 3-3,5 varv.

Sladd är garanterad:D

Jag fick mig förvisso ett gott skratt, men med tanke på den här kommentaren och din tråd om att åka avställt så hoppas jag att du håller dig på banan. Bokstavligt talat.

zemet
28 mars 2017 · 4 038 Inlägg

ehedman skrev:

zemet skrev:
Stötdämpare är dyrt, fungerar dom är det bra gör dom det inte så skiter man i vilket.

Vill man vara säker på att få sladd så bör man ha så slitna och smala däck som möjligt i kombination med stora klibbiga framdäck.

Mitt sladdrecept på 945 gl är Michelin pilot sport 245-40-18" fram och 15 år gamla friktionsdäck 185-65-15" på bakhjulen.
Friktionsdäcken kan med fördel bytas ut mot reservhjul om man verkligen vill ligga brett varje gång man svänger:)

Detta kompleteras med Svetsdiff och sänkning ca 3-3,5 varv.

Sladd är garanterad:D

Jag fick mig förvisso ett gott skratt, men med tanke på den här kommentaren och din tråd om att åka avställt så hoppas jag att du håller dig på banan. Bokstavligt talat.

Nu för tiden är det banan som gäller för det mesta:)
Men det är som alltid, man får välja rätt plats och tid för sina lekar, och inse att man inte är guds gåva till bilkörningen:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang