Byte INRE STYRLED, Vad bör man tänka på?

Danje
4 oktober 2017 · 8 Inlägg

Hej!
Är det någon som har en guide på hur man lättast byter inre styrled på volvo v70N samt är det något som man bör tänka på när man byter dessa?

Svårt/Lätt jobb?

Styrstag VO274179 / styrled är det samma grej?

Tack på förhand
Mvh
smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 oktober 2017 · 13 742 Inlägg

byt på båda sidorna och byt även dom yttre.. men kolla att det verkligen är dom inre  kan mycket väl vara styrväxeln.. det var det på min v70n..  och glöm inte att göra framvagnsinställning efteråt..
derför ska man byta allt när man endå ska göra framvagnsinställningen   
bytte både inre och yttre och länkarmar på min..  det blev inte så dyrt   tror jag gav istort sätt vad en länkarm kostade på biltema för båda länkarmar och yttre lederna.. och någon hundring för dom inre lederna när jag handlade på ebay.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Danje
4 oktober 2017 · 8 Inlägg

Growe skrev:
byt på båda sidorna och byt även dom yttre.. men kolla att det verkligen är dom inre  kan mycket väl vara styrväxeln.. det var det på min v70n..  och glöm inte att göra framvagnsinställning efteråt..
derför ska man byta allt när man endå ska göra framvagnsinställningen   
bytte både inre och yttre och länkarmar på min..  det blev inte så dyrt   tror jag gav istort sätt vad en länkarm kostade på biltema för båda länkarmar och yttre lederna.. och någon hundring för dom inre lederna när jag handlade på ebay.

Tack för snabbt svar! La nyss en beställning på inre´+ yttre till båda sidor samt spindelled. Tänkte ge mig på att försöka byta dem. smile

Jajjemen, ska göra inte framvagnsinställning direkt efteråt.

Det räcker väl att byta inre + yttre eller är det något annat som man bör byte i samma veva? Spindelleden kan man ju byta uta att göra en framvagnsinställning så länkarmen lär ju hålla ett tag till smile

Tack på förhand smile

spillolja
4 oktober 2017 · 4 024 Inlägg

Kan vara bra att byta damaskerna samtidigt om dom suttit där sen bilen var ny

fyll även på med en tub med fett :
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Fetter … 000030621/
använd en ca 20-30cm lång bit  slang  8x11mm

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang