Vad kostar ett oljebyte på en mindre bilverkstad?

Muttley
10 januari 2018 ·

Känns som trådskaparen måste ha bestämt sig för vad han ville ta.

Skrivet 10 juni 2012 · Inlägg av trådskaparen

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 januari 2018 · 4 917 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Varför inte byta olja och filter själv? -Då blir det billigast och du kan lite om hur bilen funkar!

Äntligen en tjomme som är insatt!
Jag byter själv och kommer undan med max 600 spänn!
Oljan köper jag billigt på netto när dom får in nåt som passar mig.
Inte fasiken slänger jag iväg en extra tusenlapp för nåt som är så simpelt att fixa själv..
För den inbesparade tusenlappen kan jag och kärringen gå på restaurang minst 2 ggr och käka nåt gott.
Men släng ni iväg era pengar på den sk servicen, om ni nu råkar ha förmycket stålar i plånkan, eller inte vill smutsa ner " pimsingarna  "smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Muttley
10 januari 2018 ·

autodidakten skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Varför inte byta olja och filter själv? -Då blir det billigast och du kan lite om hur bilen funkar!

Äntligen en tjomme som är insatt!
Jag byter själv och kommer undan med max 600 spänn!
Oljan köper jag billigt på netto när dom får in nåt som passar mig.
Inte fasiken slänger jag iväg en extra tusenlapp för nåt som är så simpelt att fixa själv..
För den inbesparade tusenlappen kan jag och kärringen gå på restaurang minst 2 ggr och käka nåt gott.
Men släng ni iväg era pengar på den sk servicen, om ni nu råkar ha förmycket stålar i plånkan, eller inte vill smutsa ner " pimsingarna  "smile

Va i helvete,  går du på resturang för tusenlappen när du kan investera den och köpa lite bruna bönor på korv för en tia i stället?

Meaganeowner
10 januari 2018 · 2 250 Inlägg

Ooops...

Trodde i min enfald att TS inte försökte luska ut hur mycket han kunde ta betalt utöver
olja, filter, pluggbricka mm.
Sen salta lite för övrig kontroll...

Tänk så fel jag kan ha.

Nåväl den sparade slanten för att själv byta och göra rent händerna, räcker till mat en vecka åt mig.
Dessutom skattade kulor... bra betalt eget jobb.

Om det är en seriös affärside, så gäller det att ha en bra företagsförsäkring.
Rasade motorer kan bli dyrt... om det sen beror på senaste oljebytet, vilket kunden förmodligen kan tro...


Hur gick det för TS tro? Tråden skapades 2012!

Senast redigerat av Meaganeowner (10 januari 2018)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 januari 2018 · 4 917 Inlägg

Meaganeowner skrev:
Ooops...

Trodde i min enfald att TS inte försökte luska ut hur mycket han kunde ta betalt utöver
olja, filter, pluggbricka mm.
Sen salta lite för övrig kontroll...

Tänk så fel jag kan ha.

Nåväl den sparade slanten för att själv byta och göra rent händerna, räcker till mat en vecka åt mig.
Dessutom skattade kulor... bra betalt eget jobb.

Om det är en seriös affärside, så gäller det att ha en bra företagsförsäkring.
Rasade motorer kan bli dyrt... om det sen beror på senaste oljebytet, vilket kunden förmodligen kan tro...


Hur gick det för TS tro? Tråden skapades 2012!

Sedär , en till som inte slänger iväg pengarna!
Fattar inte övriga att man slänger iväg minst en tusenlapp bara för att man inte orkar själv.
Kan det vara så att jag som pensionär måste tänka på vad jag kastar bort eftersom jag har en lön på strax över 10 000 i månaden och inte har råd att göda servicepersonalen och därför måste hålla igen på utgifterna..?
Sen svaret på ovanskriften  blir allt ifrån 1500 till 2500 för en 1000 mila service, såvida man inte gör det själv..smile

Senast redigerat av autodidakten (10 januari 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Muttley
10 januari 2018 ·

Meaganeowner skrev:
Ooops...

Trodde i min enfald att TS inte försökte luska ut hur mycket han kunde ta betalt utöver
olja, filter, pluggbricka mm.
Sen salta lite för övrig kontroll...

Tänk så fel jag kan ha.

Nåväl den sparade slanten för att själv byta och göra rent händerna, räcker till mat en vecka åt mig.
Dessutom skattade kulor... bra betalt eget jobb.

Om det är en seriös affärside, så gäller det att ha en bra företagsförsäkring.
Rasade motorer kan bli dyrt... om det sen beror på senaste oljebytet, vilket kunden förmodligen kan tro...


Hur gick det för TS tro? Tråden skapades 2012!

Eftersom han har/hade f-skattsedel så antar jag att han tog en del jobb.

Hur du? Eller med autodiakt något kan få de till att han skulle lämna in bilen själv är för mig ofattbart smile

Han undrade hur mycket kunder var villiga att betala helt enkelt.   

Sen lämnar folk med nyare bilar in sina för att få ha sin garanti kvar.

Muttley
10 januari 2018 ·

autodidakten skrev:

Meaganeowner skrev:
Ooops...

Trodde i min enfald att TS inte försökte luska ut hur mycket han kunde ta betalt utöver
olja, filter, pluggbricka mm.
Sen salta lite för övrig kontroll...

Tänk så fel jag kan ha.

Nåväl den sparade slanten för att själv byta och göra rent händerna, räcker till mat en vecka åt mig.
Dessutom skattade kulor... bra betalt eget jobb.

Om det är en seriös affärside, så gäller det att ha en bra företagsförsäkring.
Rasade motorer kan bli dyrt... om det sen beror på senaste oljebytet, vilket kunden förmodligen kan tro...


Hur gick det för TS tro? Tråden skapades 2012!

Sedär , en till som inte slänger iväg pengarna!
Fattar inte övriga att man slänger iväg minst en tusenlapp bara för att man inte orkar själv.
Kan det vara så att jag som pensionär måste tänka på vad jag kastar bort eftersom jag har en lön på strax över 10 000 i månaden och inte har råd att göda servicepersonalen och därför måste hålla igen på utgifterna..?
Sen svaret på ovanskriften  blir allt ifrån 1500 till 2500 för en 1000 mila service, såvida man inte gör det själv..smile

Hur skulle du göra om du skulle få för dig att köpa en helt ny bil?   Göra det själv fortfarande ?
Inte för jag tror du kör med något nyare.

Meaganeowner
10 januari 2018 · 2 250 Inlägg

Rätt... Bilen jag har nu är den nyaste genom åren, dessutom med hygglig körsträcka! Nätt o jämnt inkörd med 42500 mil på mätaren.

Senast redigerat av Meaganeowner (10 januari 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang