118 Automat Växlar ner, tror att paddlar finns

Surric
31 maj 2018 · 695 Inlägg

Tjena!

Äger i dagens läge en liten bmw 118D på 20 000 mil. Jag köpte den vid 13 000mil och det har inte varit en problemfri bil direkt. Lite kamkedjeras och annat smått har jag varit med om. Men nu till problemet som jag känner har fått bägaren att rinna över.

Jag ligger på motorvägen, automatlådan ligger i D, och helt plötsligt bestämmer sig bilen för att växla ner till 1:ans växel. Vartalet går upp på rött, bilen motorbromsar kraftigt och vägrar växla upp igen. Jag lägger i backen och sedan D igen. Bilen fungerar igen men lyckan varar inte länge. Bara några mil senare händer samma igen. Nu har det blivit ännu värre och den går knappt att köra. Jag var inne på bmw och fick felkoden att Paddlarna var kass. MEN där sitter inga paddlar i min bil! Jag kan ta mig framåt genom att lägga i "manuelt" och hålla spaken på växla upp. Det är precis som att den övervinner växla ner då.

Någon som har varit med om detta innan? Är lådan kass eller finns det något sätt att lösa detta!? Börjar bli riktigt trött på bmw, tyvärr.

Mvh André

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
31 maj 2018 · 4 917 Inlägg

Går det inte att programmera bort dedär paddlarna .?
För isåfall borde  felet bli eliminerat..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Presidento Of World
1 juni 2018 · 3 329 Inlägg

Jag tror att det är nått internt i lådan son kallas för paddlar ändå.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang