Regga med luftfjädring

spaaals
22 augusti 2018 · 72 Inlägg

Jag har en golf kombi från 2005 med ta-technix egna luftkit på, den är inte reggad med detta.
Går det att få den reggad med detta och isåfall vad krävs?
Antar att den är helbildsgodkänd.
Jag har inga planer på att genomföra detta men vill gärna veta hur det funkar, är säkert inte sista bilen jag äger med luftfjädring smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2018 · 17 483 Inlägg

Nej, det ska inte gå. I teorin.

Men å andra sidan: om du nu har en fin bil som står i normalläge när du besiktigar så borde den väl gå igenom.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Pininfarina406
22 augusti 2018 · 539 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Nej, det ska inte gå. I teorin.

Men å andra sidan: om du nu har en fin bil som står i normalläge när du besiktigar så borde den väl gå igenom.

Jag kan ha fattat fel nu men frågar inte ts om det går att regga med luft?
Besikta är väl en sak, det kan ju gå, men regga är väl betydligt svårare? Mvh T.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2018 · 17 483 Inlägg

Pininfarina406 skrev:

Hybrid_ skrev:
Nej, det ska inte gå. I teorin.

Men å andra sidan: om du nu har en fin bil som står i normalläge när du besiktigar så borde den väl gå igenom.

Jag kan ha fattat fel nu men frågar inte ts om det går att regga med luft?
Besikta är väl en sak, det kan ju gå, men regga är väl betydligt svårare? Mvh T.

Korrekt. Regga ska inte gå. Helbil osv... Intyg krävs från tillverkare (lycka till)
Var lite luddig i svaret kanske. Sorry.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
spaaals
22 augusti 2018 · 72 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Pininfarina406 skrev:

Hybrid_ skrev:
Nej, det ska inte gå. I teorin.

Men å andra sidan: om du nu har en fin bil som står i normalläge när du besiktigar så borde den väl gå igenom.

Jag kan ha fattat fel nu men frågar inte ts om det går att regga med luft?
Besikta är väl en sak, det kan ju gå, men regga är väl betydligt svårare? Mvh T.

Korrekt. Regga ska inte gå. Helbil osv... Intyg krävs från tillverkare (lycka till)
Var lite luddig i svaret kanske. Sorry.

Som jag misstänkte, tack för bra svar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang