Får inget laddtryck ibland v70 2.4d

Nilhob
30 mars 2014 · 35 Inlägg

Tjena! Ibland när jag gasar händer de ingeting men om jag släpper gasen eller åker utan att gasa mkt så blir bilen som vanligt igen efter ca 100m
Den är helt orginal bilen års 2010. Bilen rycker inget eller går dåligt på någotvis inte ens när den bråkar. Tacksam för svar mvh

Mack Forum- och sitemoderator
30 mars 2014 · 26 113 Inlägg

Är inte bara så att den har trögt gensvar genom gaspedalen?

Annars..inga felkoder/varningslampor på panelen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Nilhob
30 mars 2014 · 35 Inlägg

Kan hålla gasen i botten länge och de händer inget men släpper jag upp gasen och gasar igen efter någon sekund så skjuter den iväg!.inga fel koder eller varnings lampor

Mack Forum- och sitemoderator
30 mars 2014 · 26 113 Inlägg

Nilhob skrev:
Kan hålla gasen i botten länge och de händer inget men släpper jag upp gasen och gasar igen efter någon sekund så skjuter den iväg!.inga fel koder eller varnings lampor

Jag förstår inte riktigt..
Om jag ställer mig på gaspedalen, i stort sett vilken bil som helst - som inte är en bil med elmotor då givetvis - så händer inte mycket för mig heller.

Eller menar du att du "normalgasar" men ingenting händer?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Nilhob
30 mars 2014 · 35 Inlägg

När jag normal gasar händer de inget jag kan åka på 2 och ha 2000rpm och gasar men inget händer men släpper jag up gasen och väntar ett par sec och gör samma sak så sticker den iväg

Nilhob
30 mars 2014 · 35 Inlägg

De blir bara värre och värre nu får man inte tbx nå laddtryck så de är nog ett vakum läckarge

daswede
21 april 2015 · 1 Inlägg

Hej hittade du någon lösning.?Har okså en 2010 med samma problem

raudi
22 april 2015 · 1 Inlägg

Jag har exakt samma problem på min A3 2007 2.0 TFSI. Till helgen ska jag kontrollera läckage i slangar mm (dv är rev D).

Återkommer..!

engolf
22 april 2015 · 3 235 Inlägg

Har inte dessa bilar problem med gasspjäll? Alternativt kan vara förbindelse mellan pedalen och styrboxen.

Niicce
5 januari 2019 · 12 Inlägg

Hej!

Hittade du någon lösning på detta problem?
Jag har exakt samma problem och jag håller på att bli galen.. Har rengjort Egr ventilen och kollat magnetventilen, men ingen skillnad.

Bilen är en Volvo V70 2.4d - 2010.

Läste nånstans att det kan vara tempgivaren till partikelfiltret som jävlas, finns 2st av dom. Men har ej provat att byta dom.
Har ej möjlighet till felkodsläsning, men om jag inte finner något fel så är det verkstaden som gäller härnäst.

Hur löste ni detta?
Mvh

zzr94092
5 januari 2019 · 4 378 Inlägg

Bränslefiltret?

Niicce
6 januari 2019 · 12 Inlägg

zzr94092 skrev:
Bränslefiltret?

Det är bytt i somras, så det känns inte som att just det är felet

Muckluck
6 januari 2019 · 248 Inlägg

Svårt att råda till något annat än att läsa felkoder och värden från diverse givare!
Finns mycket som gör att bilen går i limp home mode!
Kan vara värt att kolla slangar från dpf till tryckgivaren! Enkelt att undersöka iallafall:)

Niicce
8 januari 2019 · 12 Inlägg

Problemet löst!

Fann inga felkoder, men frågade runt olika verkstäder vad dom trodde det kunde vara, och dom flesta sa: tempgivare till partikelfilter. Det ger sällan en felkod verkar det som. Det är ett vanligt fel tydligen och när den inte funkar så tappar turbon laddtrycket. Känner väl av att det inte står rätt till, och stänger av helt enkelt. Det är oftast den bakre givaren som jävlas!

Muckluck
8 januari 2019 · 248 Inlägg

Skönt att  det löste sig:)

Jimeh
19 februari 2019 · 6 Inlägg

Funkar bilen som den ska när den e kall o blir seg när den nått arbetstemp?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang