Går inte att få ur växel. Mercedes 200.

Gurra--
30 november 2012 · 91 Inlägg

Tjenare! Som topic lyder. Ställde bilen hos en polare i några timmar idag. Nu när jag skulle köra hem aset fick jag inte ur den ur 2an. Var inga som helst problem att få i den.
Synkringen har varit lite siso när man ska ha i 3an, inte överdrivet alls dock. 2an har funkar helt utan problem innan. Var -5 grader ute nu, men det borde ju inte ha någon betydesle. När jag ställde bilen funkade den skitbra.

Men som sagt, när man fått i 2an fastnar den där. Känns som man får den i neutral men den ligger ändå kvar. Kämpar man som fan kan man lyckas få ur den, vilket jag lyckades med några gånger. Men irriterande som fan.
Känns lustigt att synkringen i 2an skulle ge upp bara sådär, när den funkat klockrent innan. Växellådsolja vet jag inte heller hur mycket det är i, men känns som man kanske kan utesluta det med. Kan tillägga att det är inga som helst problem att få i 2an.

Någon som vet vad som kan knasa?

Jersmo
8 april 2019 · 1 Inlägg

Hej Gurra. Har du fått ordning på problemet? Jag har nämligen råkat ut för exakt samma sak. Hade varit bra att veta hur du fixade problemet.
Mvh Jersmo

jaka54
8 april 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Börja med att kolla oljenivån! Och byt olja vartannat år eller så för att vara på den säkra sidan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang