Bilen låter som ett flygplan

ZN
14 april 2019 · 51 Inlägg

Min bil låter som ett flygplan när man kör typ 50 km/h och uppåt, men när man svänger höger så låter det mindre, vad kan vara felet?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 april 2019 · 14 039 Inlägg

ZN skrev:
Min bil låter som ett flygplan när man kör typ 50 km/h och uppåt, men när man svänger höger så låter det mindre, vad kan vara felet?

Du kanske ska tala om vad det är för bil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
ZN
14 april 2019 · 51 Inlägg

Vettemannen skrev:

ZN skrev:
Min bil låter som ett flygplan när man kör typ 50 km/h och uppåt, men när man svänger höger så låter det mindre, vad kan vara felet?

Du kanske ska tala om vad det är för bil.

/Benny

Passat 3BG -01

panda666
14 april 2019 · 4 250 Inlägg

Det påminner mig om hjullager då, låter som ett flygplan, dålig hjullager låter jävligt högt och speciellt när dom börjar bli riktigt dåliga.

uhlin
14 april 2019 · 2 834 Inlägg

tippar med på hjullager. Kolla höger sida till att börja med.

I och med att det låter mindre då du svänger höger så belastas inte lagret lika mycket, därav att det låter mindre

zleepy Trucker
14 april 2019 · 1 391 Inlägg

Skulle säga hjullager jag med, när du belastar sidan som är dåligt så låter det inget/mindre...
bara ta och byta innan det skär, det vill man inte uppleva i hög fart smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
ZN
14 april 2019 · 51 Inlägg

Tack för alla svar, det blir nog att beställa hem ett nytt hjullager och byta så fort som möjligt då!

Utmarks-Loke
14 april 2019 · 5 833 Inlägg

ZN skrev:
Tack för alla svar, det blir nog att beställa hem ett nytt hjullager och byta så fort som möjligt då!

Innan du beställer grejer på måfå, hissa upp bilen och rulla på hjulen. Rullar det lätt och tyst? Prova också att ta tag om hjulet och vicka på det, för att se om det är något glapp i lagret. Det kan kännas tydligt när lagret börjar bli riktigt dåligt.

uhlin
14 april 2019 · 2 834 Inlägg

zleepy skrev:
Skulle säga hjullager jag med, när du belastar sidan som är dåligt så låter det inget/mindre...
bara ta och byta innan det skär, det vill man inte uppleva i hög fart smile

Är väl ändå när belastningen blir mindre som det inte låter lika illa?

Lockwood
14 april 2019 · 394 Inlägg

Exempel: mindre oljud vid högersväng så är det högersida som är kass rimligtvis, likaså bör det alltså låta mer när du svänger vänster (om höger sida är defekt...).

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang