Hej på er alla! Tänkte jag skulle göra en redig update på vad som händer. Ni har ju kunnat se på volggarna när jag byggde motorn, men jag tar med lite bilder därifrån också.
Annars så preppar jag karossen för lack och det va mer jobb än vad jag trodde faktiskt, det är så himla mycket småbucklor överallt som man får hålla på i en evighet med. Alla i garaget är nog sjukt trötta på att höra "jag HATAR att slipa" borta från min hörna. Men det börjar bli ordning på det nu och jag ska beställa färg snart.
Hur motorn såg ut innan jag började plocka isär den.
Lite amatörportning av toppen.
Efter ett tag i tvätten blir det som nytt
Korta tråget.
På med lite färg.
Nästan klar
Sen börjar vi med det förbaskade slipandet, ju sämre man är på att spackla desto mer får man slipa .. och jag har fått slipa massor
Byggde även en domkraft som man kan justera på alla möjliga sätt så jag kan hålla upp tyngre saker under lyften
Förhoppningsvis ska det komma hem lite färg snart och jag kan lägga på den. Hade vart skönt att äntligen få börja slutmontera saker på bilen
Lite orelaterat men hur gick dina tankar när det kom till burval? Varför halvbur och inte helbur och så vidare? Funderar på bur i min amazon men kan inte riktigt bestämma mig, vore kul med din input!
Lite orelaterat men hur gick dina tankar när det kom till burval? Varför halvbur och inte helbur och så vidare? Funderar på bur i min amazon men kan inte riktigt bestämma mig, vore kul med din input!
Först och främst så är jag inte direkt en liten person så av rent bekvämlighetsskäl så ville jag att det skulle vara så enkelt som möjligt att ta mig in och ur bilen. Men jag ville ändå ha en viss säkerhet samt att det hjälper till att styva till chassiet. Sen tycker jag det ser snyggt ut
så summering! Jag ville ha bur för det är snyggt och bra ifall nått skulle hända men jag vill inte göra för mycket tjockisstön när jag hoppar in och ur bilen
Hej alla! Många bollar i luften men pga permitteringar så hinner man med en hel del ändå
Gjorde en ganska stor operation i vår som gjort att jag inte direkt kunnat börja skruva förrens ganska nyligen på samma sätt som tidigare. Som tur va så hade jag en Yamaha Fs1 som va i behov av att renoveras så det gjorde jag under min återhämtningstid.
Sprängde isär moppen:
Färdig!
Sedan har vi även ett projekt på G som vi kallar för Japdays bilen. Detta gör vi i garaget tillsammans med Mantorp park, Youtube kanalen Dual M Tv och L-M-R, sedan kommer det fler företag som ska hjälpa till.
Denna bil ska vi fixa till med rätt enkla medel och den ska lottas ut på evenemanget Japdays. Alla intäkter på denna utlottning kommer gå oavkortat till välgörenhetsorganisationen Ellas hjältar.
Nu är karossen klar och lackad men än är det inte över, alla lösdelar ska lackas också men det tar vi om ett litet tag då några garagekompisar behöver lackboxen ett tag.
Först har vi lagt slipgrund och sedan fick jag spackla på ett par ställen igen.
Efter det så la vi färgen och första lagret klarlack.
Gick över hela utsidan med 800 papper för att få ner lite toppar.
Sedan kom dom sista lagren klarlack. Det behövs slipas lite för det vart ett par rinningar men det får man ju räkna med. Sedan så ska allt våtslipas och poleras, men det blir innan vi tar ut bilen för första gången
Nu står den uppe på sin plats igen och jag har demonterat det mesta för att måla underreden samt börja pulverlacka upp alla delar och slutmontera dom.
Jag kan säga att jag sjukt nöjd över färgvalet och tror det kommer bli kanon snyggt med alla chrome detaljer sen Allt för denna gång Mvh!
Mackan kör hårt somfan! Vill man ser mer så finns det på hans instagram: Macuses90 och imorgon släpper vi ett avsnitt om Amazonen på Youtube Dual M TV där allt är ''up to date'' Annars så tror jag han snart kommer uppdatera mer här oxå!! (y) //marre