Trasig Servoslang V70N D5. Hjälp!!

KingTriton
19 november 2020 · 33 Inlägg

Halloj, behöver lite hjälp med hur man har tänkt här...

Köpte en bil med trasig servoslang och nu är det dags för besikting. Förra ägaren har köpt en slang från mekonomen som jag inte förstår vart den ska sitta. Det läcker ifrån den delen som går från pumpen till styrväxeln, i skarven. Se bild nedan.

Slangen som jag har fått av förra ägare: https://www.mekonomen.se/bil/reservdela … 08-62298sv

Slangen som jag tycker ska bytas. Det är alltså hela slangen.
https://www.mekonomen.se/bil/reservdela … 08-61745sv

Så min fråga är. Slangen jag har fått med till bilen ska sitta vart då? för dom är inte lika för 5 öre. Har pratat med mekonomen via telefon och dom säger såhär: den slangen du har är den slangen vi hade beställt och monterat enligt din beskrivning.

Blev kanske lite rörig tråd men svarar och förklarar igen om det är något konstigt. Tacksam för alla svar.


Rött är för läckage, blått för pumpen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231635/231635-28c7ca9858066e2d7598f9028e56e8d1.jpg

Slangen som jag har fått av förra ägare: https://www.mekonomen.se/bil/reservdela … 08-62298sv

Brådhis * Voff voff *
19 november 2020 · 10 279 Inlägg

Om det finns en slang som passar och den slang du har idag inte passar är väl svaret rätt enkelt? Eller missar jag något? smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
KingTriton
19 november 2020 · 33 Inlägg

Brådhis skrev:
Om det finns en slang som passar och den slang du har idag inte passar är väl svaret rätt enkelt? Eller missar jag något? smile

Ja, absolut. Svaret är enkelt. Men mekonomen säger att det är den slangen jag har, undrar hur dom tänker eller om det är jag som missar något.

Senast redigerat av KingTriton (19 november 2020)

Mossan1
19 november 2020 · 2 827 Inlägg

Ledningen du fått av förra ägaren är ju returen från styrväxeln till behållaren.
Ser så ut i alla fall.
Avslutar med slang som ska ha klämma. Dvs som på returen.

Mellan behållare och pump är det slang utan något rör alls.

Den du länkar till och själv anser vara rätt är nog tryckledningen från pumpen till styrväxeln.

Vad jag kan se, alltså.
Du har alltså sannolikt fel hydrualledning näven.

Senast redigerat av Mossan1 (19 november 2020)

KingTriton
20 november 2020 · 33 Inlägg

Mossan1 skrev:
Ledningen du fått av förra ägaren är ju returen från styrväxeln till behållaren.
Ser så ut i alla fall.
Avslutar med slang som ska ha klämma. Dvs som på returen.

Mellan behållare och pump är det slang utan något rör alls.

Den du länkar till och själv anser vara rätt är nog tryckledningen från pumpen till styrväxeln.

Vad jag kan se, alltså.
Du har alltså sannolikt fel hydrualledning näven.

Jo men presic, tack för svar. Håller med helt. Tycker också den jag fått liknar returslangen från styrväxeln.
Mellan behållare och pump är det bara slang.
Utesluter att den jag fått är fel.smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 november 2020 · 13 742 Inlägg

eftersom den inte är pressad i båda ändarna är det en returledning till 300%  en opressad slang med slangklämma kommer släppa direkt på tryck ledningen smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang