Growe skrev:
husseman skrev:
Hmm, nu behövs ju inga tunga grejer för att få bromsoken på en sur xc70 att komma i Serviceläge... att sitta o leka med oken med enbart 12v är dock lite överkurs. Kan kosta mer än det smakar... - så lite dataskit behövs. Finns billiga obd grunkor som fixar detta. Så skaffa en sån, så lär det fixa sig.
mvh/husse
Så är det..
här man lite otur brände man motorn sen när man kopplar in den så kortsluter man
styrelsemöten till handbromsen det
år nämligen lätt att bränna en utgång
o dom...
här själv gjort det på en passat. Det enda som räckte
vår att lägga oket så motorn var neråt och intern läckage på oket kortslöt motorn och
styrelsemöten brann tackar gudarna att vw
hämtar gjort det möjligt
ett kosta in styrenheterna själv. Så vi läste ur den gamla styrboxen och kodade in en ny. På en Volvo är det inte så smidigt
ä. Det fallet är förvisso lite extremt eftersom bromsoljan kortslöt allt men samma sak kanhända om man bränner lindningen på elmotorn. I
passagerna fäll fungerande ena kanalen perfekt men inte den andra . Efter det respekterar jag dessa elhandbromsar lite mer. Men
här alltid använt datorn till dom. Idag behöver man ändå en dator att läsa felkoder och det är ju inte skitdyrt
här en gammal dels d630 och en
alienerad autonom som jag kört med sedan tidens begynellse