Volvo 245 DL -85 som ska räddas från gubbdöden!

Ännu ett projekt?! Hur ska nu detta gå... Kan detta stanna på bruksskicksbevarande? Det får tiden utvisa...
JAF
17 maj · 165 Inlägg

Bra jobbat med bromsarbetena! Hur är Volvos orginal bromsdelar? Jag funderar på om jag ska skaffa sådana eller satsa på något eftermarknads men av bättre kvalitet, dock inga racingbromsar. Det behövs inte för min bil, men vill att de ska fungera bra, hålla bra och inte damma för mycket.

Volvo 245 Turbo "USA" (1982)
Mew
18 maj · 1 699 Inlägg

tiger138 skrev:
Härligt med renoverade bromsar! Du gör ett mycket fint jobb!

Ja, det är rätt skönt, lika bra att få det gjort innan det börjar kärva. Bromsar är inget roligt jobb, men det är ju rätt så viktiga saker att ha i ordning. tongue Tack, roligt att höra! big_smile

JAF skrev:
Bra jobbat med bromsarbetena! Hur är Volvos orginal bromsdelar? Jag funderar på om jag ska skaffa sådana eller satsa på något eftermarknads men av bättre kvalitet, dock inga racingbromsar. Det behövs inte för min bil, men vill att de ska fungera bra, hålla bra och inte damma för mycket.

Tack! Originalgrejerna funkar bra, till en originalbil har jag inget negativt att säga om det alls. Dammar gör det ju, men inte överdrivet mycket, lite bromsdamm kommer man väl aldrig ifrån tyvärr. tongue Sedan har du ju uppdaterade grejer på din i fram, så dina originalbromsar är bättre än mina. Jag har solida skivor även fram, ventilerade kom som standard -86. Har planer på att byta till det framöver, nya skivor har jag liggandes, men jag behöver få tag på ett fint ok till.

Men kör på original du, det blir superbra. Det kommer jag fortsätta göra iallafall. big_smile

JAF
18 maj · 165 Inlägg

Då kör jag på orginalgrejer när det är dags att renovera bromssystemet. big_smile

Volvo 245 Turbo "USA" (1982)
Mew
21 maj · 1 699 Inlägg

Bromsjobb måste göras men är tråkigt, så varvade med lite roligare pill.

Centrumkåporna jag ville ha till fälgarna var någon mm för små, men jag fick tips av en kompis att använda en liten klick smältlim på var sida av kåpan. Det sitter fast bra, men ändå inte hårdare än att det går att knacka ut centrumkåporna utan skador nästa gång däcken ska bytas. Sen är det bara att limma om dem. Sagt och gjort, det funkade klockrent. smile
https://i.imgur.com/dxImQzD.jpg
https://i.imgur.com/H9ujl46.jpg

Jag fick även äntligen tag på en tutknapp till ratten som jag letat länge efter. big_smile
https://i.imgur.com/3JkzqTT.jpg
https://i.imgur.com/pXh8mGD.jpg

Och med den hemma var det bara att montera ratten! (Ignorera radion. Det kommer... tongue) Tycker att ratten gör sig väldigt bra ihop med listerna, jag är supernöjd!
https://i.imgur.com/GWEHH5s.jpg
https://i.imgur.com/2JOodcZ.jpg
https://i.imgur.com/xChfbnT.jpg

Senast redigerat av Mew (21 maj )

Mew
22 maj · 1 699 Inlägg

vEight skrev:
Ser riktigt ombonat ut! 👍🙂

Tack! Jo det börjar bli riktigt trevligt, blir mer och mer nöjd. smile

Mew
22 maj · 1 699 Inlägg

Ville även fixa det sista med AC-systemet.

Tvättad och monterad.
https://i.imgur.com/s9LDYMV.jpg

Märkte att systemet inte höll vakuum när man stängt av bilen. Tydligen ska det hålla det rätt länge, något som jag inte visste om förrän jag läste om det på Turbobricks i förbifarten. Så jag testade min backventil, och mycket riktigt är den tvärslut. Fritt blås åt båda håll. tongue Så den får bytas ut.

Tillverkade en kabelhärva som går till tryckvakten som sitter på det nya torkfiltret och sedan tillbaks till kompressorn.
https://i.imgur.com/fKdzU5r.jpg
Skarvade ihop den med originalkabeln från bilen på skroten - den nyare kompressorn har en rundstiftkontakt istället för flatstift som på York-kompressorn.
https://i.imgur.com/f10iHIS.jpg

Försökte dra den så det ser så original ut som möjligt, det blev helt OK. Det är väldigt mycket kablar nu, men en massa extratillbehör och ett cleant motorrum är en svår kombination. tongue Det är även jätteskitigt i motorrummet då jag under tiden som jag hållit på kört utan den undre stänkkåpan pga lathet. Hela vintern. roll
https://i.imgur.com/83xTFWr.jpg
https://i.imgur.com/DeMyolt.jpg

Testade systemet, som förväntat hände ingenting när jag slog på AC-vredet. Tog och bryggade kablarna vid tryckvakten någon sekund bara för att testa - och visst hoppade kompressorn igång! big_smile Nu är systemet komplett, återstår bara vakuumsugning, trycktest och fyllning! Håller tummarna! big_smile

Berglund_89
22 maj · 1 291 Inlägg

Mew skrev:
Bromsjobb måste göras men är tråkigt, så varvade med lite roligare pill.

Centrumkåporna jag ville ha till fälgarna var någon mm för små, men jag fick tips av en kompis att använda en liten klick smältlim på var sida av kåpan. Det sitter fast bra, men ändå inte hårdare än att det går att knacka ut centrumkåporna utan skador nästa gång däcken ska bytas. Sen är det bara att limma om dem. Sagt och gjort, det funkade klockrent. smile
https://i.imgur.com/dxImQzD.jpg
https://i.imgur.com/H9ujl46.jpg

Jag fick även äntligen tag på en tutknapp till ratten som jag letat länge efter. big_smile
https://i.imgur.com/3JkzqTT.jpg
https://i.imgur.com/pXh8mGD.jpg

Och med den hemma var det bara att montera ratten! (Ignorera radion. Det kommer... tongue) Tycker att ratten gör sig väldigt bra ihop med listerna, jag är supernöjd!
https://i.imgur.com/GWEHH5s.jpg
https://i.imgur.com/2JOodcZ.jpg
https://i.imgur.com/xChfbnT.jpg

såja! big_smile

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
Audi A4 Avant 2.0 TDI S-Line "quattro l catch me if you can" (2007)
Volkswagen Caddy 1.9 TDI "LoweredLifestyle" (2007)
mattew
22 maj · 325 Inlägg

Kul att det funkar! Så snyggt med dina trä lister!
mw

MickeEng
23 maj · 318 Inlägg

Hallå!
Fint och ombonat det är i bilen med ratten, dekorlister och alla extra mätare och så. det blir fem rattar som Glenning skulle ha sagt. Bra jobbat.
Den här 245:an är väl snart full utrustad eller?

Lucif3r
23 maj · 970 Inlägg

Mew skrev:
Det är även jätteskitigt i motorrummet då jag under tiden som jag hållit på kört utan den undre stänkkåpan pga lathet. Hela vintern. roll

Tycker inte dom där läckagedöljarna har ett duggs inverkan på hur skitigt det blir i motorrummet, faktiskt. Då lär man nog allt ha ett skydd som täcker precis hela underredet i motorrummet, och inte bara en bit.

Mew
25 maj · 1 699 Inlägg

Berglund_89 skrev:
såja! big_smile

mattew skrev:
Kul att det funkar! Så snyggt med dina trä lister!
mw

Tack ska ni ha! big_smile

MickeEng skrev:
Hallå!
Fint och ombonat det är i bilen med ratten, dekorlister och alla extra mätare och så. det blir fem rattar som Glenning skulle ha sagt. Bra jobbat.
Den här 245:an är väl snart full utrustad eller?

Tack! Jo, det finns mer extratillbehör än man kan tro till dessa, gäller bara att hitta det. Men snart så! wink

Lucif3r skrev:

Mew skrev:
Det är även jätteskitigt i motorrummet då jag under tiden som jag hållit på kört utan den undre stänkkåpan pga lathet. Hela vintern. roll

Tycker inte dom där läckagedöljarna har ett duggs inverkan på hur skitigt det blir i motorrummet, faktiskt. Då lär man nog allt ha ett skydd som täcker precis hela underredet i motorrummet, och inte bara en bit.

Mycket möjligt, men det lär vi se efter nästa vinter. big_smile Upp ska den i varje fall. tongue

Mew
25 maj · 1 699 Inlägg

När jag skulle sätta igång med bromsarna igen så slog det mig... Jag har ju två uppgraderade främre ok, för ventilerade skivor, liggandes i ungefär samma skick, dvs dammskydd som är slut men där tätningarna är ok och kolvarna fortfarande löper mjukt och fint. Har även två nygamla ventilerade skivor liggandes.
https://i.imgur.com/5419aGy.jpg

Även de oken har 38mm-kolvar, och är - förutom det bredare hålet för den ventilerade skivan - identiska med mina. Så varför inte renovera dem istället, och uppgradera till ventilerade skivor samtidigt? lol

Så jag satte igång!
https://i.imgur.com/xfxfG6L.jpg

Favorit i repris... eller nåt. Blir la en repetition av föregående inlägg. tongue Delade oket och plockade ut innandömet. Grovrengjorde oket från lös rost och smuts med stålborste och liten plattmejsel. Det är speciellt noga vid de yttre spåren för dammskydden, de bör vara fritt från sådant så dammskydden kan fästa ordentligt.
https://i.imgur.com/qxi50gv.jpg

Gick över det inre spåret för tätningen med en liten roterande stålborste. Putsade även glidytorna lätt med en fin smärgelduk, blötad i bromsvätska. Gjorde detsamma med kolvarna.
https://i.imgur.com/RopzWqu.jpg

Såg att de nya tätningarna till kanalerna mellan okhalvorna var mindre än originalen. Funkar säkert, de är fortfarande större än kanalerna, men jag valde att ta det säkra före det osäkra och återanvända de gamla tätningarna eftersom de såg fina ut. De ligger tajt mot ytterkanten av urgröpningen till skillnad mot de nya som skulle legat löst tills okhalvorna skruvats åt. Ville eliminera risken att de hamnar snett vid montering.
https://i.imgur.com/2PhY9QF.jpg

Smorde in tätningarna i bromsvätska innan montering...
https://i.imgur.com/oBeuh51.jpg

Och monterade kolvar och dammskydd. Denna gång valde jag att - efter att ha smort in kolvarna med ett tunt lager bromsfett - först montera dammskyddet på kolven för att sedan trä ner paketet på sin plats. Det ska gå mjukt och fint men med ett visst motstånd, det är tajt och ska vara det. Inget våld ska krävas, då är det något som är fel.
En kolv hamnade lite snett så den låste sig i början, åtgärdades enkelt med ett litet blås med tryckluften. Nästa försök gick smidigare. Sist träddes den yttre kanten av dammskydden över sina respektive spår i oken. Även tätningarna mellan okhalvorna smordes in med bromsvätska och lades på sina platser.
https://i.imgur.com/hItcZF2.jpg

Samma process upprepades på det andra oket. Var tanken, iallafall. Skillnaden där var dock att en av kolvarna satt fast lite grann. Inte jättehårt - hade ju pressat in den utan större problem - men tillräckligt för att den skulle vara väldigt jobbig att få ut med bara tryckluft. Satte oket i skruvstädet, tryckte in den motsatta kolven igen och låste fast den med en tving, och matade på med tryckluft.

Ingenting.

Funderade på att skruva på en fettnippel, pressa in fett och tvinga ut kolven med det. En effektiv metod, men ack så jobbigt att rengöra efteråt. Jag är dessutom som bekant lat.  Så det saneringsjobbet drog jag mig för. Istället tryckte jag på med tryckluftsmunstycket i kanalen med ena handen och bankade på utsidan av oket med en hammare med full kraft. Tanken var att vibrationerna och smällarna skulle få kolven att krypa utåt. Och det fungerade! Tills jag missade ett slag och drog hammaren rakt över tummen istället. (Och - som det skulle visa sig två dagar senare när det visst var besvärligt att jobba - lyckades skada den lite mer än jag först trodde. roll Så mycket för att spara tid på att slippa rengöringen.)

Nåväl. Så var oken ihop och redo för montering.
https://i.imgur.com/qb0TSne.jpg

Fast ... Ja, jag vet att jag sade att jag inte skulle måla dem. Men guldfärgade ok är ju väldigt snyggt. Även om de aldrig kommer synas. Original ok var ju även guldfärgade när de var nya, de kom guloxerade. Och jag hade fått hem en ny guldfärg jag ville experimentera lite med, testa att få fram olika varianter av glans. Sååååå... roll
https://i.imgur.com/5Wgd01p.jpg

De fick torka lite, och så blev de duschade med flera tunna lager 2k klarlack.
https://i.imgur.com/CcTlc0S.jpg
https://i.imgur.com/SJqSTFu.jpg

Skivorna fick sig också lite svart färg, så håller de sig fräscha längre. Sen fick det ligga på tork.
https://i.imgur.com/YHhnlw3.jpg

Undrar om det finns någon detalj som INTE spårat på denna bil. lol

Senast redigerat av Mew (26 maj )

Mew
31 maj · 1 699 Inlägg

Så skulle grejerna på. Har äntligen(!) hittat garageplats, så självklart drog jag mig dit för att skruva.

Ni vet hjullagret som gav upp för mig i vintras? Inlägget där jag sade att jag skulle se över och smörja upp även andra sidan? Ja... det hände inte. roll Men jag tänkte att jag byter även dem när jag är här och pillar.

Pallade upp framvagnen och satte igång. Började riva höger sida. Rullade bra, inget glapp (mer än det ska vara på dessa koniska lager), men kändes lite tveksamt, liiiite lite "raspigt" när man kände på grejerna medan hjulet snurrade. Det var som förväntat, var medveten om detta sedan förra incidenten. Inte något överdrivet brådskande, men det skulle bytas ut iallafall. Rev allt och det såg ut som sist, inga konstigheter.

Så kom turen till vänster framhjul. Rullade mjukt och fint, inga glapp, inga missljud. Kändes helt enkelt klockrent. Tills jag missat allt och tog av navet. Då rasslade det till. Jaha..? lol
https://i.imgur.com/B9Fea5W.jpg
https://i.imgur.com/WnZYFCX.jpg
https://i.imgur.com/g437TEn.jpg

Såg även sedan att tätningen på baksidan inte låg an mot metallringen som monteras längst bak på navet, och ringen i sig var klämd... BAKOM tätningen?? Tätningen var dessutom fastklämd till hälften mellan ringen och navet. Det här ser ut att ha varit helt felmonterat. Dock var det fortfarande fullt av fett både i nav och lager. Min gissning är att det pga det har kommit in fukt och skit. Tätningens läpp ska normalt sett täta mot baksidan av den ringen, som knackas på plats innerst i navet, efter att det inre lagret monterats.
Lagerringen har spruckit men lyckades göra det på ett sådant sätt att det fortfarande hållits på plats av navet och inte påverkat funktionen, därav bristen på symptom. Så att allting låg som det skulle tills dess att jag lyfte av navet, då gav det med sig. lol


Ser ni förresten att skruvarna till bromssköldarna håller något mer?
Det var nu jag lärde mig att 240 har, förutom bromssköldarna, även så kallade "grovskydd" som skyddar navet. Sitter med samma bultar som sköldarna. Hade jag sådana liggandes? Neej, inte då. De jag hade såg inte jättefina ut, så jag ville helst sätta dit nya fräscha grejer direkt, slippa riva allt i framtiden bara för att sätta dit nya sådana också. De fanns i lager på GCP till ett helt okej pris, men det var natten till lördag och jag stod lite i vägen i garaget med båda främre nav borta (läs blockerade HELA porten, platsen vi använder för "tillfälligt mek") så jag behövde hitta en alternativ lösning. Nu hade det hunnit bli sent ("Ja men detta hinner jag ikväll, inga problem!" roll ), så jag beslutade mig för att gå hem och fundera lite, och komma tillbaks tidigt på morgonen dagen därpå. Så det gjorde jag.
Det var då jag kom på att jag inhandlat två fjäderben från en USA-bil. De var i oerhört bra skick och jag vill behålla dem kompletta, men de fick tillfälligt donera sina grovskydd till den blåa, så köper jag nya och monterar på dem framöver istället. Så var dagen räddad. big_smile
https://i.imgur.com/8cGP9ah.jpg

Sköldar hade jag sedan innan, det hade jag iallafall tänkt på. tongue
https://i.imgur.com/E37hxg4.jpg


Valde att ge grejerna lite färg innan de åkte på, dels som skydd och dels för att det ser trevligare ut. smile
Jag hade även beställt nya stabstag för ett tag sedan, så jag valde att ge dem lite färg också och smacka på även dem, när man ändå höll på med båda hjulen i luften.
https://i.imgur.com/NfSbTJJ.jpg

Medan allting torkade gav jag mig på att rengöra allting från gammalt fett. En flaska bromsrengöring, en halv kartong engångshandskar och ungefär två kilometer papper senare var såväl nav som spindel rent och fint. Monterade först allt som inte var kladdigt, så bromssköldar, grovskydd och stabstag åkte på.
https://i.imgur.com/vNePAM3.jpg
https://i.imgur.com/bxsnMNw.jpg

Sedan var det dags för montering av lagren. Knackade ur de gamla lagerbanorna med hjälp av en bred, trubbig plattmejsel (ett dorn funkar också men den inre läppen på lagerbanorna är så smal att det är svårt att få det att greppa).

Hittade en sprängskiss över hur det sitter, rätt så smidigt att ha till hands första gången:
https://i.imgur.com/Eiv7YPe.jpg

För att knacka i de nya lagerbanorna kan man använda de gamla som distans. Var noga med att knacka i de gamla åt samma håll som de nya, annars blir det väldigt jobbigt att knacka ut dem igen när de nya är på plats. I mitt fall hade jag en massa gamla kolvar/hylsor som jag fick tag på till hydraulpressen jag byggde (Finns i Cadillacens tråd för de intresserade), däribland två stycken som passade klockrent, så jag använde dem istället. Dessa behöver inte pressas varken i eller ur, var bara noga att de knackas i helt rakt.
https://i.imgur.com/9u6TrIr.jpg
https://i.imgur.com/RWlKQQC.jpg

https://i.imgur.com/5ocOIxZ.jpg

Sedan fettades de nya lagren in ordentligt med hjullagerfett. Fettade in lagerbanorna i naven, lade även ordentligt med fett i mitten av navet mellan lagerbanorna - blir som en "reserv". Lade det inre lagret på sin plats och knackade på plåtningen utanpå. Även här använde jag en av hylsorna som distans. Den ska knackas in rakt, var försiktig, ytan på baksidan ska vara helt plan eftersom den tätar mot läppen på gummiringen. Avslutade med ytterligare lite fett, bara för att.
https://i.imgur.com/s8uWW6t.jpg

Spindlarna fettades in, och gummiringarna likaså. Trädde på gummiringarna längst in på spindlarna - läppen utåt.
https://i.imgur.com/7hfJprB.jpg
https://i.imgur.com/jZZblC0.jpg

Trädde sedan navet över spindeln. Här är det viktigt att det träs på helt rakt, annars nyper det. Då får man backa lite, vilket resulterar i att ringen i bakkant lossnar från navet. Ingen fara, man får bara göra om sista steget och knacka den på plats på nytt. Hände en gång på varje sida för mig innan jag fick det rätt. tongue

Sedan träddes det inre lagret på, och sist kronmuttern.
https://i.imgur.com/GmdzwOB.jpg

Dessa lager behöver ett pyttelitet glapp då de expanderar när de blir varma, så de ska inte sitta speciellt hårt. Däremot vid montering kan man, medan man snurrar på navet, dra åt kronmuttern hårt för att lagren ska sätta sig. Lossa det sedan igen och skruva bara åt med fingrarna. Med hjulet på kan man hålla hjulet kl 12 och 6 och rucka på det. Det ska finnas ett litet, knappt kännbart glapp. Det får inte glappa allt för mycket, inte heller vara helt stumt.

För att kunna göra det behövde jag dock först få dit resten. Så skivor och ok monterades, och bromsarna luftades.
https://i.imgur.com/ATPLiaa.jpg
https://i.imgur.com/Cb9MxXi.jpg

Sedan åkte hjulen på och av några gånger och kronmuttrarna justerades tills jag var nöjd med glappet på båda sidor. Då åkte saxsprinten i på båda sidor, och även detta smetades in med fett. Varför inte. tongue
https://i.imgur.com/3C9wIXX.jpg

Sist fylldes koppen med fett och åkte på.
https://i.imgur.com/AsEdl7d.jpg

Monterade hjulen och provkörde bilen några kilometer, så lagren fick sätta sig ordentligt. Det är bäst att göra det även om man låter lagren sätta sig genom att spänna kronmuttern också. Kom tillbaka och hissade upp bilen, höger sida var perfekt men vänster glappade för mycket så den sidan fick spännas åt lite till.

Detta tog hela dagen, hade förmodligen gått att göra mycket snabbare men jag tog gott om tid på mig, lika bra att göra det första gången.

Avslutade med att byta ut spolarvätskebehållaren till en mycket fräschare eftersom jag märkte att spolarvätskan tagit slut. Bytte ju till denna behållare eftersom den var tät, men den är också missfärgad och ful som stryk. Fick senare tag på en mycket fräschare som får åka på istället. smile
https://i.imgur.com/RldazbU.jpg
https://i.imgur.com/aKfEfvg.jpg

Cuefa Kungen av dagspendlande.
31 maj · 3 646 Inlägg

Lagom pyssel sådär minsann! 👍

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 "Den Hjälpande Handen" (2020)
Mew
torsdag 01:36 · 1 699 Inlägg

Jag tog in bilen idag och Skulle Bara™ göra vid de små rostblämmorna som kommit i höger bakskärm, kika bakom den spruckna underredsmassan på vänster balja och ta de resterande småblämmor som kommit i hörn och liknande. Men när jag tagit av innerskärmen och börjat punktblästra höger bakskärm tänkte jag att det är lika bra att rengöra ordentligt ifrån andra sidan och se hur det ser ut där. Och ja, det var väl bra det... Där är dubbla plåtar i hjulhusen, den yttre plåten är fin men den inre var inte speciellt vacker varken i framkant eller bakkant. hmm Hissade då upp andra sidan, samma sak där, om än något bättre. Och då är det lika bra att ta det bakom baklamporna och se över plåten under bagageluckan med. Och den där irriterande fula lagningen i insteget på passagerarsidan. Så att, ja.. Den som söker, den finner. lol
https://i.imgur.com/Qi4yRSP.jpg
https://i.imgur.com/J7ifeuL.jpg
https://i.imgur.com/S7uFlIc.jpg
https://i.imgur.com/Dtobkbe.jpg
https://i.imgur.com/sRQEJnB.jpg

Blästrade allting och har sedan kört på med rostätare. Nu får bilen stå ett dygn, så blir det grundfärg och lack sedan. Den jobbigaste rosten - längs med dropplisterna och under bakre sidorutorna - väntar jag med tills jag kan låta bilen stå lite längre tid.
https://i.imgur.com/rrri5D3.jpg
https://i.imgur.com/QJimlWp.jpg
https://i.imgur.com/h3m0EHg.jpg
https://i.imgur.com/pyKzoCP.jpg

Senast redigerat av Mew (torsdag 01:37)

Lucif3r
torsdag 12:21 · 970 Inlägg

Ja det är väldigt farligt att titta för noga på gamla bilar tongue

Cuefa Kungen av dagspendlande.
torsdag 13:46 · 3 646 Inlägg

Usch ja, man får lära sig att veta hur man ska kolla över en äldre bil för att inte bli deprimerad 🙈

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 "Den Hjälpande Handen" (2020)
Mack Forum- och sitemoderator
torsdag 16:19 · 25 144 Inlägg

15 sidor sträcklästa och jag må ta av mig hatten och gratulera till ett formidabelt arbete!
Och så intressanta objekt du finner på. Barnfind och allt vad det är. Superkul!

Eftersom jag personligen har någon slags fetish för dekaler så må jag passa på och ställa frågan vad för stripes du tycks ha på sidan? De mellan de bakre rutorna så att säga och dropplisterna?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
JAF
torsdag 16:25 · 165 Inlägg

Tråkigt med rosten! Tyvärr hittar man ofta mer än vad man tror när man börjar rota. Det är samma på min bil. Men det är inget som behöver svetsas i alla fall?

Volvo 245 Turbo "USA" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang