Jag svetsade mycket rost på 90talet.
Visst brann det lite ibland, men bara EN allvarligare incident pga bilägarens idoga oljekladdande i tron att det var bra rostskydd. Brann i olja/dieselblandning i en innerskärm bak och spred sig upp i skuffen.
Pulversläckaren räddade dagen, bilen och garaget.
Annars beror ju allt på VAR man svetsar på bilen. Är det hål IN så måste ju mattor och annat brännbart avlägsnas.
En tröskel tex, så är det underredsmassa som ska bort. Men det måste den ju ändå. "Normalt" invändigt rostskydd är sällan problem. Kan brinna lite lätt innuti en tröskel, men inte mer än så.
Jag har alltid en brandfilt i garaget.
Tryckluft kan blåsa ut en skaplig brand, även innuti en tröskel, så ett blåsmunstycke och en typ blomspruta med vatten hade jag inom räckhåll.
Och naturligtvis en pulversläckare för NÖDFALL. Fy för saneringen, så det är för nödfall endast.
Senast redigerat av Mossan1 (13 februari 2022)