De skickar med DHL eller Postnord så ska inte vara problem.
Men visa hemsidor erbjuder att du kan välja ett specifikt ställe att hämta ut på men andra hemsidor erbjuder inte det
Sant. Man bör väl få upp en lista på var man vill ha grejerna? Men visst. Jag beställde båtgrejer från en sida som kom till en ICA-butik i Malmö. 30 mil från mig... Blev lite pyssel där.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
sist jag beställde från autodoc häromveckan så fick jag upp i postnord appen att jag hade val att välja ombud (mitt var redan förvalt men kunde ändra) så det går
Leverans av däck har en annorlunda hantering än ett vanligt paket. På grund utav miljöskäl och brandrisk körs inga däck ut till ett postombud. Vi erbjuder istället en kostnadsfri utkörning utav däcken på en tid som passar dig.
När försändelsen ankommer till depån/brevbärarkontoret som hanterar din utkörning får du vanligtvis ett SMS där du ombeds boka utkörning. I SMS-et finns även information om hur och när du kan hämta försändelsen.
Du kan även följa leveransen via PostNords mottagar-app alternativt på vår hemsida under Spåra brev, paket & pall.
Jag köper däck hos dackonline.se. Frakten är gratis(inbakad i priset). Jag väljer då att sätta någon av de kontraktsverkstäder har(för att få förmånligt pris på däckomläggningen). Men jag kontaktar kontraktsverkstaden i förväg och kollar att det är ok. Har fungerat friktionsfritt i flera decennier. Varför ska man ta hem däcken och sedan själv frakta dem till "gummigubben" - när man kan får frakten gratis utan allt besvär?
Det här med DHL är jobbigt. Man prickar i hemleverans(av mindre saker) men får ofta ändå besöka lokala postombudet eller ICA för att hämta försändelsen. Förr kom (de mindre) paketen med tidningsombudet och hängdes på brevlådan medelst en (trevlig) S-formad krok.
Jag köper däck hos dackonline.se. Frakten är gratis(inbakad i priset). Jag väljer då att sätta någon av de kontraktsverkstäder har(för att få förmånligt pris på däckomläggningen). Men jag kontaktar kontraktsverkstaden i förväg och kollar att det är ok. Har fungerat friktionsfritt i flera decennier. Varför ska man ta hem däcken och sedan själv frakta dem till "gummigubben" - när man kan får frakten gratis utan allt besvär?
Det här med DHL är jobbigt. Man prickar i hemleverans(av mindre saker) men får ofta ändå besöka lokala postombudet eller ICA för att hämta försändelsen. Förr kom (de mindre) paketen med tidningsombudet och hängdes på brevlådan medelst en (trevlig) S-formad krok.
För att Autodoc erbjuder gratisfrakt också. Min däckgubbe kostar hälften än dessa verkstäder tyvärr ..