Planerna för bygget har funnits ett tag.ville bygga på nåt som inte var så vanligt som 850 jag hade innan,fanns en uppsjö av dom och även ett par bakhjulsdrivna med.så kom tankarna på en S60 lite schysstare utseende och kaross.... Visa mer
Motorn är riktigt fint byggd så dreglas en del över den.Imorgon blir det en sväng till Maxxtuning och handla AN kopplingar och slang och börja plocka ihop det sista.rem till generator och pumpen ska beställas med.
Ja det blev sjukt bra resultat på allt arbete. Hämta lite an kopplingar igår men fick beställa en del som saknades. Remmarna är beställa och kommer nästa vecka. Blir nog att lyfta i den i bilen under julhelgen kanske
Dålig på att ta bilder och uppdatera men motorn sitter äntligen i bilen igen.
Spendera julledigheten med att knöla ner maskin i bilen igen, Var lite ändring av motorfäste och hjälpram för att den skulle passa nu med verdipumpen som tar en del plats men gick ganska smärtfritt.
insuget blev väldigt mycket större än vad jag tänkt mig, så fått kapa upp en del i frontkorg och lykta för att få plats med det. men blir väl så när man bygger nåt utan att motorn sitter i.
Oljetanken tänkte jag skulle suttit framme vid ena rambenet men fick hitta hem under plåten som täcker fyrlänken, ska fixa bild på det.
Även monterat i elektrisk vattenpump. Gjort dom flesta slangarna till pumpen och det blir trångt men får nog plats tillslut.
Kommer du få igen huven? Ser lite trångt ut..hehe.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Kommer du få igen huven? Ser lite trångt ut..hehe.
De är på millimetern.går att kapa lite invändigt i huven då de är dubbelplåt på ca 1-2cm där. Sen ska de nog gå fritt
Om det är så nära, är det inte då risk för att det blir för varmt?
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
ja trångt om inte annat. hade man byggt rätt från början och inte skulle byta ut allt efterhand så hade nog varit bättre med plats.
Mack skrev:
tpc_ skrev:
De är på millimetern.går att kapa lite invändigt i huven då de är dubbelplåt på ca 1-2cm där. Sen ska de nog gå fritt
Om det är så nära, är det inte då risk för att det blir för varmt?
De ska nog gå bra. är ju ändå ''kalla'' sidan av motorn samt glipan mellan huven och stöten tar ju in lite fartvind.
Ah, dåså, hehe.
Tiden räcker inte till allt man vill göra så tänkte slänga ut en intressekoll på bilen.
Är det någon som har mer tid och ork över så lägg ett bud på den. Har absolut ingen stress att sälja den utan endast om rätt köpare dyker upp. Annars får den stå något år till i garaget och mogna.