Inte hänt så mycket i garaget under sommaren. V50 har funkat bra, E28 har också funkat bra och E30n har jag nästan inte kört alls.
Innan sommaren fick jag tillbaka stötfångaren till E28an som varit på foliering. Jag tycker det blev riktigt bra faktiskt!
Börjat montera ihop alla delar

Ser nästan ut som orginal krom 

Sedan var det dax för besiktning, två år går fort
Blanka papper blev det!

En utställning i Lysekil blev det under sommaren. Massa fina bilar och trevliga människor.

Äntligen har jag fått igång varvräknare, ekonomi och tempmätaren i E30n
Köpte ett SI kort av en snubbe som var i bra skick och han hade monterat nya batterier. Men när jag monterade kortet i mitt instrumenthus var mätarna fortfarande döda. Jag skickade tillbaka kortet och han såg då att ett av batterierna hade fallerat. Han bytte batterier både i mitt kort och kortet jag köpt av honom och skickade tillbaka till mig. När jag monterat mitt SI kort så var mätarna fortfarande döda...inte så konstigt tänkte jag eftersom kortet var ganska skadat av batterisyran som läckt ut dom gamla batterierna.
Testade sedan med det bättre kortet och mätarna var fortfarande döda. Skumt...jag och mätte spänningen i batterierna...ena hade 0 volt.
Lödde själv i nya batterier och vips så fungerar alla mätarna igen
BTW...jag skall snart flytta och kommer verkligen inte ha tid med E30n, dessutom är jag ganska sugen på att skaffa en båt. Så jag är inne på att sälja den. Den har ju klarlacksläpp, en del rost (bakre skärmkanter, vänster dörr, baklucka och baljorna i bagagen), och ett hjullager behöver bytas. Men med tanke på att den bara har gått 11900 mil, varit i samma familj hela livet (innan min ägo), är fin innuti och jag har bytt en del grejer på den så hade jag tänkt sälja den för ca 45000kr.
Intressant? Hör av dig för med info 0728-888903.

Senast redigerat av Jonathan_A (5 september )