Tryckknappsautomat?

Raggarn84
7 juli 2023 · 387 Inlägg

Jag har en fundering kring mopar tryckknappsautomat. Måste man lägga i neutral mellan byte av r & d?

Jag har alltid gjort det, men tanken slog mig nu om man verkligen behöver detta.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 juli 2023 · 14 077 Inlägg

Raggarn84 skrev:
Jag har en fundering kring mopar tryckknappsautomat. Måste man lägga i neutral mellan byte av r & d?

Jag har alltid gjort det, men tanken slog mig nu om man verkligen behöver detta.

Det känns som överkurs kan jag tycka. Har du inget forum för mopar-bilar du kan gå in på?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Raggarn84
7 juli 2023 · 387 Inlägg

Vettemannen skrev:

Raggarn84 skrev:
Jag har en fundering kring mopar tryckknappsautomat. Måste man lägga i neutral mellan byte av r & d?

Jag har alltid gjort det, men tanken slog mig nu om man verkligen behöver detta.

Det känns som överkurs kan jag tycka. Har du inget forum för mopar-bilar du kan gå in på?

/Benny

Det finns det säkert, men tänkte att garaget.org brukar ha mycket kompetenta folk som är allvetaren

torsen
8 juli 2023 · 7 264 Inlägg

Raggarn84 skrev:
Jag har en fundering kring mopar tryckknappsautomat. Måste man lägga i neutral mellan byte av r & d?

Jag har alltid gjort det, men tanken slog mig nu om man verkligen behöver detta.

Såvitt jag minns kunde man gå mellan "R" och "D", och vise versa, utan att "passera" "N".
Men det är många år sedan jag slutade som serviceingenjör för MoPar/Chrysler.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang