Ja, men det finns många olika felkoder som kan sättas per komponent. Med koderna så kan man få en hum om vart man skall börja mäta.
Hade jag inte vetat bättre så hade jag sagt att du skall börja mäta spänningsfall på signaljorden mellan ecu och komponent 1 i slingan. Däremot så tror jag sällan att typ LMM och APP delar signaljord.
när det är fullt med felkoder... börja med att kolla vilka som kommer direkt.. en felkod kan trigga resten av bara farten. tex om egr är kortsluten och då sänker den hela 5v linan och allt som sitter på den linan börjar felkoda.
Vilka felkoder...? Utan dom blir nog gissningen att något är trasigt. Eller möjligen bara glapp... Någonstans...
Felkoderna står
Var då?
Det räknas upp komponenter där dom troligen NÄMNS i textöversättningen. Finns nog MINST 5-6st olika felkoder med helt olika betydelse per komponent. Ännu fler anledningar PER MÖJLIGT felkod.
Så slutsatsen av informationen är: Något är trasigt.
Bästa är hela bokstav och sifferkombinationen i själva koden skriven tillsammans med textöversättningen. Själva koden kan berätta en del extra, om den inte är genererisk.