2207
Sök

Volvo v60 2013 , 6 olika fel meddelande.

3 Inlägg
lördag 13:04
Trådstartare
Hejsan , min Volvo V60, AWD D4 gick ej att starta eller köra idag. Det kommer fram sex stycken olika fel meddelanden. Allt från fel belysning till fel på airbag till fel på bromsar ingenting annat fel under dagen. Har ingen aning om vad jag ska göra eller hur man kan lösa det. Har haft bilen mindre än en månad och har garanti på den men skulle gärna vilja hitta någon Lösning då jag behöver bilen på måndag till jobb. Jag har kopplat ifrån batteriet i 1 timme nu då jag blir rekommenderad det utav en vän, men det gav ingen skillnad. Är där någon som vet hur jag ska göra eller vad ge jättegärna tips. Kan inte jättemycket om bilar. Uppskattar all hjälp. MVH Christoffer smile

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
lördag 14:13
Har du testat att ladda batteriet?
Låg spänning i ett batteri kan ge dom mest skumma felkoder ibland.
Kan vara värt ett försök iaf smile
Senast redigerat av THEBADGUY (lördag 14:13)

Allt för den där jävla hatten!

3 Inlägg
lördag 14:34
Trådstartare
Ska prova det nu och se om det blir någon skillnad tack för tips smile
Senast redigerat av Chriszarow (lördag 14:35)

3 067 Inlägg
lördag 15:04
Låter som batteritorsk, ja.
Hjälper det ej att ladda eller att försöka få igång den med startkablar så får du helt enkelt läsa ur felkoder.

3 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Har laddat batteriet nu över natten och kopplade in det idag. Samma fel kvarstår och har pratat med bilfirman som sålde bilen som sa jag att han är säker på att det är generatorn som är sönder och måste bytas

6 486 Inlägg
för 8 timmar sedan
Generatorn??? Låter inte troligt! Om batteriet är laddat så vad händer när du vrider om tändningsnyckeln? ??

* Voff voff *
10 986 Inlägg
för 2 timmar sedan
Chriszarow skrev:
Har laddat batteriet nu över natten och kopplade in det idag. Samma fel kvarstår och har pratat med bilfirman som sålde bilen som sa jag att han är säker på att det är generatorn som är sönder och måste bytas

Låter snarare som att det är batteriet som inte längre tar laddning?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök