Hybrid_ skrev:
The-GOAT skrev:
torsen skrev:
The-GOAT skrev:
Bilar runt 150-200k finns det ju hur mycket som helst utav ute på marknaden.
Jag utgår förresten ifrån att Outbacken är en 2.0 bensindriven eftersom du inte skrev något om diesel.
Subaru i all ära gällande driftsäkerhet men dieselmotorer visade sig vara något dom inte är något vidare bra på att konstruera.
I det aktuella prisspannet tipsar jag om bensindrivna HRV och RAV4, bägge mycket pålitliga och av samma biltyp som XC60.
Både sant och osant.
Sant är att HRV och RAV4 är mycket pålitliga kvalitetsbilar.
Osant är de är av samma typ som XC60.
XC60 är ju en mindre kombibil på styltor - INTE en SUV(som den marknadsförs som).
XC60 är även kosmetiskt stylad för att likna en SUV - men är lik förbannat en kombibil.
Samtliga tre tillhör det populära segmentet mellanstor SUV
Stupid
Unnecessary
Vehicle
Redan på åttiotalet ansågs Talbot Matra Rancho vara en SUV, eller stadsjeep som reklamen angav.
Detta en Simca Fixare 2wd och i det närmaste personbilshög markfrigång, men den var försedd med extraplast.
Nåja. Det är väl tur att TS inte ska skaffa något riktigt fjantigt som en batteridriven Tesla eller liknande.
Icebear skrev:
Hybrid_ skrev:
The-GOAT skrev:
Samtliga tre tillhör det populära segmentet mellanstor SUV
Stupid
Unnecessary
Vehicle
Redan på åttiotalet ansågs Talbot Matra Rancho vara en SUV, eller stadsjeep som reklamen angav.
Detta en Simca Fixare 2wd och i det närmaste personbilshög markfrigång, men den var försedd med extraplast.
Nåja. Det är väl tur att TS inte ska skaffa något riktigt fjantigt som en batteridriven Tesla eller liknande.
Nja, en helt batteridriven bil kommer det inte bli och absolut ingen Tesla. Däremot skulle jag nog kunna tänka mig en laddhybrid, el/bensin...
För hennes budget blir det en tidig Eup, Zoe, Leaf alternativt en trilling från Mitsubishi/Citroën/Peugeot.
Bra elbilar att pendla korta sträckor med till låg driftkostnad.
Ska man köra elbil smidigt som huvudfordon behöver man pynta en del till, även om det inte är särskilt mycket till över budget.
Tesla som givetvis nämndes när elbil kommer på tal, 3 och Y, mycket elbil för småpengar.
Men det är inte för alla, somliga kör bil med mekaniska bromsar, justerar tändningen medelst spak vid ratten, vevar igång bilen samt torkar insidan av vindrutan med ett finskt sämskskinn, f.ö det finskaste skinn som finnsk.
Dessa individer är i regel lite rädda för elbilar och rakar sig med 2-taktsdriven grästrimmer, driver kylskåpet på gasol och värmer hemmet med enbart en vedspis, gud förbjude cirkulationspumpen.
Men för den som vågar släppa sargen finns det "en helt ny värld" att upptäcka.
Jag vågade för många år sedan, ångrar det inte en sekund.
Nåväl...osv