Nu var det länge sedan jag sålde något på just Blocket, men personligen föredrar jag att vara ärlig i mitt säljande, och då menar jag överärlig, nästan irriterande ärlig.
Ty någonstans inbillar jag mig ändå att ärlighet fortfarande varar längst, och ett exempel på detta var när vi skulle sälja V70:in. Den hade tjänat oss väl men hade mot slutet stora problem, och ett tag var jag nästan inne på att skänka bort den men gav det ändå ett försök. Så, jag listade upp alla problem jag kände till i annonsen, men inkluderade också allt som var bytt.
Mycket handlar ju om jämnvikt, så lite balanserade det ju upp att man ändå har försökt sköta om fordonet i fråga.
När det då kom en spekulant så var jag än en gång brutalt ärlig, och berättade om bromsarna som satt fast och mina försök att rätta till oljeläckagen och att den puffade blårök när man startade, men jag kunde också visa upp en pärm med kvitton och alla möjliga andra papper som backade upp mina kostnader. Så, det blev också ett handslag och försäljning.
Någon månad senare såg jag att bilen var till salu, nu med skuren motor. Hade den nyare ägaren hört av sig och gnällt eller velat häva köpet? Nej, faktiskt inte. Tur, ja kanske. Eller så var det min ärlighet som spelade in. Svårt att säga.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.