3375
Sök

Volvo 240 lite trim och blandat

Gatutrim av en rutten 240

12 968 Visningar
Uppdaterades senast idag 17:38
700 Inlägg
31 augusti
Trådstartare
Inte skett mycket på sistone. Börjat jobba igen och helgerna spenderas med att dricka öl och ta det lugnt.

Fått tag på firma som ska gå igenom nya toppen så skickar den dit så småningom.

Idag fixade jag oljeläckage i en xc60s oljetråg efter att en sten orsakat ett mikroskåpiskt oljeläckage. Biltemas metallepoxy applicerades efter lite sandning och avfettning. Blir intressant att se hur länge det håller. Var inget läckage vid påfyllning av olja och vid start.

Professionell hatare

700 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Jag skriver här lite.

Säljer nu min s60. Den är om du frågar mig i ett otroligt bra skick.

Enda riktiga problemet är att inre styrled fram måste bytas ut, och den har någonting i framvagnen som klonkar på och av.

Slitage och allt såklart. Men fin bil. Kör den varje dag och speciellt då jag ska på längre sträckor till Finland eller södra Sverige.

Så om någon här känner att man vill ha en bil så kan man köpa min s60. Till salu för 27500kr men till någon på Garaget kan jag dra ned priset till 22500kr. 17 000 mil. Allting i motorutrymmet är nytt eller kontrollerat.

Enda som var på min to-do list var då styrstag och få bort klonkandet som jag tror är topplagring eller spindelled. Även service på bromsarna (lufta och smörja).

Misstänker att Blocketfolket kommer vilja köpa den för 15 000kr så värt att prova här.

Målet är att köpa en 945 för 30 000 som har original b230fb motor

Professionell hatare

Sök