3495
Sök

Renault Master 2.5dci med konstigt fel

8 Inlägg
19 september
Trådstartare
#1
När jag startar bilen kall så går den likt på 3cyl. låter jag den stå och hoppas tills den blivit lite varm och stänger av den i ca 10min och startar om så går den som den ska. gasar jag lite för fort så börjar den gå på 3 igen. stänger av 10 min och startar om och låter den sedan gå på tomgång någon minut innan jag gasar så funkar den som den ska efter det.

6 251 Inlägg
19 september
#2
Kan ett glödstift vara dåligt så en av cylindrarna inte värms och därmed inte går förrän den värmts av resten av motorn?

207 Inlägg
19 september
#3
Har du regnbågsfärgad kylarvätska?

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

8 Inlägg
19 september
Trådstartare
#4
[quote="Utmarks-Loke"]Kan ett glödstift vara dåligt så en av cylindrarna inte värms och därmed inte går förrän den värmts av resten av motorn.

Har mätt dom! och bytt 2 som va dåliga. Tycker inte den skulle gå riktigt direkt jag startar den och börja gå dåligt bara för att jag gasar upp den pga glödstiften.

8 Inlägg
19 september
Trådstartare
#5
The-GOAT skrev:
Har du regnbågsfärgad kylarvätska?

Den är mest blågrön ??

8 Inlägg
19 september
Trådstartare
#6
[quote="JonH"][quote="Utmarks-Loke"]Kan ett glödstift vara dåligt så en av cylindrarna inte värms och därmed inte går förrän den värmts av resten av motorn.

Har mätt dom! och bytt 2 som va dåliga. Tycker inte den skulle gå riktigt direkt jag startar den och börja gå dåligt bara för att jag gasar upp den pga glödstiften.[/quote]
Ska tilläggas att ibland går den bra direkt jag startar den, inland några sekunder och sen börjar gå dåligt och ibland dåligt från start.

207 Inlägg
19 september
#7
JonH skrev:
The-GOAT skrev:
Har du regnbågsfärgad kylarvätska?

Den är mest blågrön ??

Ok.
Då är det förmodligen inte någon spricka i cylinderhuvudet eller gången dito packning.
Det är bra.
Senast redigerat av The-GOAT (20 september )

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

1 779 Inlägg
19 september
#8
Hmm, kan vara läge att ta lite felkoder, en spridare eller kass ECM e´min första tanke. Men kan vara massa andra grejer- fast glödstift kan du glömma...- lycka till. Mvh/Husse

8 Inlägg
20 september
Trådstartare
#9
husseman skrev:
Hmm, kan vara läge att ta lite felkoder, en spridare eller kass ECM e´min första tanke. Men kan vara massa andra grejer- fast glödstift kan du glömma...- lycka till. Mvh/Husse

Spridarna är nya , visserligen billiga från autodoc men borde funka några år. Funderar också på Ecm, vet du om man kan ta en från annan bil "Har en till" eller är startspärren integrerad där?

5 Inlägg
för 1 timme sedan
#10
Har du löst detta? Jag har nämligen fått exakt samma problem med med master?

8 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#11
Westerberg skrev:
Har du löst detta? Jag har nämligen fått exakt samma problem med med master?

Hej. Nej. har lagt det lite på is just nu. men den beter sig precis lika fortfarande. har en till stående som jag tänkte låna boxen ifrån men är osäker hur det är med startspärr osv. men det går ju fort att byta så ska göra ett försök.


Sök