Den här motorn verkar också ha mumsat på något, men inte i samma utsträckningen som den andra.
Lite ytrost i nån cylinder, men det räknar jag kallt med att det försvinner med en liten honing. Det syns men känns inte direkt, så det är ju ingen gravrost.
Hade en svag förhoppning om att ha tur att det satt nå roligare kam i, men det var en vanlig T. Glömde ta en bild efter första tvätten av toppen, men den ser betydligt fräschare ut.
Efter ett antal omgångar avfettningar i olika variant, borstande och skrapande så börjar block/topp/tråg bli rena.
Toppen och tråget är helt klara i min mening. Blocket ska tvättas en sista gång innan det är dags för färg. Har gått i valet och kvalet angående färg, men det för bli rött block och tråg som det ska vara. Annars hade Pontiac en ljusblå som är rätt lik färgen på bilen som jag var lite inne på ett tag.
Efter många om och men så har jag till slut kommit över en reflexramp i ok skick.
Fick på färg på blocket idag. Så nu börjar det dra ihop sig för att börja sätta ihop allt igen.
Meden motor i beståndsdelar är väl kanske inte montering av tidstypisk styling prio egentligen. Man jag var bara tvungen Lär dock leta fram längre skruvar och skaffa en annan hållare till nummerplåten.