7626
Sök

Audi 80 ingen värme i kupén

för 22 timmar sedan
Trådstartare
Tjena har en Audi 80 som kokade förra helgen och tog värmepaketet med sig. Bytte ut värmepaketet och provkörde. Motorn kokade direkt och ingen värme i kupén. Alla kylar slangar var varma förutom kylaren och nedre kylarslangen. Anade att vatten pumpen eller termostaten var trasig så bytte ut dem samt kamrem i samma veva. Prov starta och körde. Bilen kokar ej längre och det kommer väldigt lite värme i kupén. Samma kylar slangar var kalla. Så jag prövade lufta systemet. Öppna luftskruven vid ingående slang till värmepaketet och ställde mig i en brant backe. Detta hjälpte ej. Har slut på idéer på vad detta kan bero på. Det känns ju som att det är dålig cirkulation men kan inte tänka mig vart det är stop. Bilen fungerade felfritt innan. Någon som haft liknande problem eller har någon annan vad som kan hjälpa. Blir strax tokig.

Teamledare Transportbilar på Amring i Kungsängen
1 520 Inlägg
för 9 timmar sedan
Vad är det för årsmodell och motor i din Audi 80?
Vad var det som orsakade att bilen kokade?
Blir slangarna varma på någon sidan av vattenpumpen? Tänker om impellern / skovelhjulet i vattenpumpen inte fungerar som det ska?
blir de varma vid termostaten?
annars så är kanske den öppen hela tiden. (  båda de felen har jag haft på en av mina audi 80)

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Cupra Born Cupra Born

för 4 timmar sedan
Trådstartare
Är motorn ABT, är elektrisk kylfläkt som ej fungerar så jag stod på tomgång lite för länge och den kokade. Slangen vid termostaten är kall men alla andra slangar är varma.

Sök