6708
Sök

Stretch

2 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
Så jag har ett par 18x11 59 north d-003 fälgar och det satt nexen nfera su2 på och nu när dom är slut köpte jag exakt samma däckmärke och mått alltså 225-40R18. Jag har varit hos 3 stycken däckverkstäder och dom har testat med bazooka men har inte lyckats. Någon som vet hur man ska gå tillväga då det måste vara möjligt då samma däck satt på innan.

2 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
Friberg123 skrev:
Så jag har ett par 18x11 59 north d-003 fälgar och det satt nexen nfera su2 på och nu när dom är slut köpte jag exakt samma däckmärke och mått alltså 225-40R18. Jag har varit hos 3 stycken däckverkstäder och dom har testat med bazooka men har inte lyckats. Någon som vet hur man ska gå tillväga då det måste vara möjligt då samma däck satt på innan.

Ifall någon kan hjälpa till mot betalning så kan ni messa eller ringa på 070-325-83-57

8 037 Inlägg
för 5 timmar sedan
Friberg123 skrev:

Vad har dom inte lyckats med och vad är bazooka(förutom vapnet)?

Fri fart för ett fritt folk!
15 181 Inlägg
för 5 timmar sedan
torsen skrev:
Friberg123 skrev:

som det låter man skjuter luft istället för raketer smile    bara en tank med ett rör och en ventil så tvingar man däcket att expandera av luft trycket..

Kör fort så hinner inget hända...

758 Inlägg
för 4 timmar sedan
Growe skrev:
torsen skrev:
Friberg123 skrev:

som det låter man skjuter luft istället för raketer smile    bara en tank med ett rör och en ventil så tvingar man däcket att expandera av luft trycket..

Som fortsättning för Hans att läsa:
Chockluftare.
En stor mängd luft avges hastigt för att pressa ut ett för smalt däck mot fälgkanterna så det tätar och önskad "stretch" uppstår.
Som för TS med 11" fälg med 225mm gummi, den skuldran lutar en hel del.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

8 037 Inlägg
för 1 timme sedan
Chockluftare har jag.
Visste inte att de kallades för bazooka.
Det närmaste bazooka jag kommit är annars BAZUKI - en numera saligen avsomnad samling Suzukiägare  som ägnade sig åt att trakasera skogens vilda träd, stubbar, stenar, berg och träskmarker med just Samuraier och SJ 410/413 och en och annan Vitara(generation 1).
Leker lite fortfarande med en Jimny!

8 037 Inlägg
för 1 timme sedan
Jo jag glömde lägga till att i skogen, när vi kränger ett däck p g a lite luft, så får vi ofta däcket att "hoppa ut" med startgas och en tändsticka!
Har jag även tillämpat i garaget en gång med däcket på bakluckan/dörren på nuvarande Jimny!
Ett alldeles utmärkt hjälpmedel vid däckjobb är att ha en bil med utvändigt reservhjul.
Även en liten Jimny kan vara en stadig hjulhållare.
Fast bakluckan/dörren har fått sig en buckla då den inte förmådde stå emot ett däckjärn med förlängningsrör.

Sök