6448
Sök

Moped går för snabbt?

47 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Peugeot peugeot dv0c enduro med AM6

Så jag köpte en crossmoppe för att leka runt bara trots att jag är över 18, men jag antar att den går för snabbt?

På mätaren går den upp i 70 på plan mark, vilket är runt 60 verklig hastighet efter många tester.

När man väl ligger i 70 enligt mätaren så skriker inte motorn direkt utan den bibehåller rätt bekvämt varvtal. Det är som att orken liksom tar slut.

Enligt förra ägaren ska den vara helt original - Den låter inte mer än vanligt. Kedjan är däremot väldigt slapp så känns inte som att det är helt original drev. Däremot har den inte direkt snabb acceleration. Och även han sa att han inte fick upp den i mer än 50.

Man är ju van att höra nyare mopeder växla upp med väldigt korta mellanrum, liksom att den går upp i maxvarv väldigt snabbt. Men min drar verkligen ur alla växlar på ett helt annat sätt tills motorn inte har mer ork på sista växeln.

Jag personligen bryr mig inte jättemycket. Hade varit värre om den gick snabbare. Men skönt att få veta vad det är som möjligtvis gör att den går som den går!

Sök