simlar skrev:
Börjar vara svårt att köpa bildelar, tycker dom flesta butiker både online och fysiska blir bara sämre och sämre.
Hjälper ju inte heller att kvaliteten på delarna har sjunkit kraftigt, speciellt på det som förr var kvalitets-märke.
Fysiska butiker så känns det ofta som att personen i kassan knappt ens vet vad en bil är och deras reservdelslistor verkar inte stämma bättre än online-butikernas. Hjälper ju inte heller att det börjar vara nästan lika dyrt att köpa eftermarknadsdelar i butik som att köpa original-delar hos märkes-ÅF.
Online-butiker har låga priser men verkar ha en oskriven regel att lagersaldo alltid ska visa "i lager" oavsett lagerstatus samt att man ska vänta tills kunden hör av sig och frågar om sin beställning innan man berättar att det man beställt är på restorder...
Autodoc och alla andra av deras sidor slutade jag handla av för flera år sedan. Konstanta fejk-reor så priserna ändrar sig kraftigt från dag till dag samt byter ut det man beställt mot deras egna skitmärken. Väldigt varierande leveranstider, ibland några dagar och ibland närmare två veckor.
Trodo har jag varit väldigt nöjd med fram till förra året då dom plötsligt blev mer lik Autodoc. Dvs fejk-reor och byter ibland ut det man beställt mot "likvärdig produkt". Leveranstiderna har även blivit längre, får nu räkna med 3-4dagar innan beställningen ens skickas.
Skruvat har aldrig lagersaldo som stämmer och långa leveranstider. Köper sällan därifrån men vissa saker finns ibland bara hos skruvat och man blir då illa tvungen.
Låter som en surgubbe i mitt inlägg, men det är skrämmande hur kvaliteten på dom flesta produkter och bemötandet från kundservice har sjunkit sen före 2020.