Bilen drar åt ett håll.

Golf3
23 juli 2007 · 198 Inlägg

Så fort jag släpper ratten så drar bilen till vänster, det kom helt plötsligt. kan det ha något med att spindellederna är dåliga?? man får nästan sitta o hålla emot. Det klonkar även när jag svänger, någon som vet???kan det ha något me taskig drivknut att göra??

Senast redigerat av Golf3 (23 juli 2007)

E30Tompa Rörpulare
23 juli 2007 · 1 453 Inlägg

Körde inte på nått? över nått? Kan också bara vara nått så simpelt som en framvagnsinställning som behövs..

Senast redigerat av nissan 200sx (23 juli 2007)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
P-G Säl-Tämjare...
23 juli 2007 · 1 024 Inlägg

har samma problem med min, fast den drar åt höger, men det är självförvållat. råkade köra på en trottarkant sad

Vilket jävla drag :)
Golf3
23 juli 2007 · 198 Inlägg

nissan 200sx skrev:
Körde inte på nått? över nått? Kan också bara vara nått så simpelt som en framvagnsinställning som behövs..

Jag sänkte bilen för  4 månader sen gjorde ingen framvagnsinställning då, men kommer det såhär långt efteråt?? klonkar när jag svänger också.

NissanMotorsport
23 juli 2007 ·

Golf3 skrev:

nissan 200sx skrev:
Körde inte på nått? över nått? Kan också bara vara nått så simpelt som en framvagnsinställning som behövs..

Jag sänkte bilen för  4 månader sen gjorde ingen framvagnsinställning då, men kommer det såhär långt efteråt?? klonkar när jag svänger också.

då behövs nog en framvagnsinställning.. likadant för mig, köpte bilen, den gick perfekt, sen efter ett tag så började den dra åt vänster, va in och böt däck, så sa dom att de behövs en framvagnsinställning, så de är nog de tongue

B4mse
23 juli 2007 · 89 Inlägg

Skeva bromsskivor?

Nknn
23 juli 2007 ·

Har precis samma problem på s80'n. Fick det också ganska plötsligt, Eller jag misstänker att det hände efter att jag drog upp den i 180km/h och i prinicp hela bilen började skaka.
Kör iof på kassa året runt däck, kan det vara en bidragande orsak?

Senast redigerat av Nknn (23 juli 2007)

Mr. Pink
23 juli 2007 · 22 Inlägg

Kolla att fjäderbenslagringarna är ok. Om du svängt till höger drar den fortfarande åt vänster när du sen kör rakt?

Markus_MR2
23 juli 2007 · 761 Inlägg

Tänkbara orsaker:

1. Yttre styrled
2. Länkarmsfäste
3. Spindelled
edit 4: som står ovan: fjäderbenslagringarna

Drivknutar bruka inte klonka utan mer knäppa/mala.

Senast redigerat av Markus_MR2 (23 juli 2007)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
golf88
25 juli 2007 · 956 Inlägg

min förra vr6:a klonkade...och drog åt vänster..pratade med han som äger bilen nu..sa att krängnigshämmarn var av

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang