pajar spacers transmissionen?

nagasaki.020
14 mars 2006 · 311 Inlägg

Hej!
Jo jag har en kompis som är ny-mekaniker och han sa att bräddade spacers dom gör på något sätt så att den tillslut pajar något i chassin. Efter som han pratade spanska så hängde jag inte med riktigt efter som på spanska så är namnen tydligt annorlunda. Jag var inte säker på om det var differensialen eller transmissionen... så... skulle bräddning kunna skada min Audi 90 från år 1990?
Skulle vilja veta väääldigt gärna, för med dom kraftiga däcken hade det varit fint tror jag. Dessutom, kommer man genom besiktningen eller fastnar man när man kör in..?

mrcelica
14 mars 2006 · 1 639 Inlägg

Spacers gör så att hjullagren utsätts för betydligt större påfrestning i övrigt så är det väll inget speciellt som slits mer än normalt !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Daniel
14 mars 2006 · 671 Inlägg

Hur hjullagren belastas beror väl på fälgen också. Om det är fel ET från början så borde det bli bättre med spacers.

goffy
14 mars 2006 · 324 Inlägg

jag har inte märkt något av det smile men besiktiga med dom på är bara att glömma går alldrig i genom (i så fall ska du ha en jävla tur bara ) men det är ju bara att ta av dom på besiktnigen ju smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang