Slicks?

Sandra Bilnörd...
18 mars 2006 · 310 Inlägg

Nu är det så att jag funderar på att köpa slicks till 200sx:en och köra med i sommar på Tullinge. Någon som har erfarenhet av slicks? Vad ska man tänka på? Vilket märke är bäst? Vad kostar dem? Vart kan man beställa? Kan man slänga på slicks på vanliga orginalfälgar?

Tack på förhand!

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd
Christian S
19 mars 2006 · 4 816 Inlägg

Har du tänkt att köra med riktiga slicks eller nöjer du dig med R däck?
Jag har tyvärr inte kört med slicks själv utan har enbart erfarenhet av R däck och kan säga som så att det är bra mycket bättre grepp med dom än med vanliga däck.
Jag kör/körde med YOKOHAMA A032 som jag köpte på www.khmotorsport.se sen finns det MT däck som dom flesta som kör på strippen använder och efter en snabb google sökning fick jag upp www.skanstullsdack.se/slicks%20&%20 … uml;ck.asp
Du ska ha så små fälgar som möjligt alltså hellst 15" om det går på för det sitter väll 16" orginal på dom (gjorde det på en kompis S14 i alla fall).

/Christian

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Sandra Bilnörd...
19 mars 2006 · 310 Inlägg

Orginalfälgarna är 15" men vi har bara en sån fälg. De som sitter på nu är 16". Försöker få tag på orginalfälgar för en billig peng.
Vad kostade dina r-däck? R-däck är oxå ett alternativ eftersom att den kommer att gå en hel del på bana oxå.

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd
wallden_66 mr
19 mars 2006 · 146 Inlägg

sk aman inte tänka på att motorn måste ha smörjning i kurvorna?

Christian S
19 mars 2006 · 4 816 Inlägg

Sandra skrev:
Orginalfälgarna är 15" men vi har bara en sån fälg. De som sitter på nu är 16". Försöker få tag på orginalfälgar för en billig peng.
Vad kostade dina r-däck? R-däck är oxå ett alternativ eftersom att den kommer att gå en hel del på bana oxå.

Jag kommer inte ihåg vad jag gav för det är snart 2 år sedan jag köpte dom men enligt KH-Motorsports hemsida så kostar dom 2040:-/st nu i den dimensionen och den gummiblandningen jag har (205/55 R 16 Soft)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang