Jag tror jag hittat felet till automaten. Jag har inte kopplat in hastigets kabeln..... Förmodligen så styr den växlarna. Måste bara jaga ifatt en kabelhärva från en original 4L60E låda. Tänk om det vore så lätt. //Daniel
Hello! Någon som kan 4L60E Lådan?????? MÅSTE det vara vakum mellen lådan och toppen för att få den och växla??????? Den går fram och bak och neutral funkar men på D så går den bara på ettan!!!!! Om det ska vara vakum var ansluter jag den då.Det är väl bara en överfyllnads tapp som sitter på lådan???. Vänligen svara snabbt på detta om ni kan eller känner någon.
Och ett stort tack till all beröm.
Ha det gott....Daniel
jag har för mig att de ska sitta en pinne ner till lådan som vrider sig efter gasreglaget när man gasar så ska den röra sig i lådan så lådan ska kunna växla men ja kan ha fel oxå men så är de på gamla bilarna med v8 & automat
Det är kickdownstaget du menar. Det ska inte påverka om den växlar eller inte när du bara åker som vanligt. Däremot när du kliver på fullt så kommer staget att vridas och tillslut så blir det "kickdown"
Hur blir det med chassiet? Bygger du de nu i vinter eller väntar du till nästa? Bilen ser i af riktigt snygg ut ute i ljuset
Har aldrig tyckt att premiär turer med bilarna jag byggt varit någon höjdare. Så även idag det är en skräck blandad känsla. Det gick helt ok, måste ju göra hjulinställning och justera vissa saker men i det stora hela så gick det bra....
Det som är kvar på bilen nu är att fixa ändrör,sätta dit dörrsidorna,bygga klart bagagen, gömma kablar, justera växellägen, alltså perfekt pill över vintern. Hoppas det blir fint väder i helgen. Då ska jag börna upp bakhjulen!!!!!! //Daniel