Dålig kvalité hos våra svenska Stylingföretag??? Racimex & Stylexperten??? Fler som har erfarenhet???

MrR
12 oktober 2008 · 13 Inlägg

RACIMEX:
Köpte mig härom en Takvinge till V70N 995:- kostade den, tro mig när jag säger !!!USEL PASSFORM!!!
När jag ringde och påpekade detta fick jag till svar, Vi har sålt flera hundra såna här...
Det spelar väl inte mig någon roll hur många dom har sålt!?
Min vinge glappar ju och är skev...
Har pratat med flera andra och dom säger samma sak.
Ett par timmas slipande och spacklande och den ser hygglig ut säger den lokale lackeraren...
Vad kostar inte det då !!...
En ynka kompensation på 10% resulterade i att jag valde att skicka tilbaks den istället.
Någon mer som blivit drabbad???

STYLEXPERTEN:
Köpte mig en frontspoiler till min bil, När den kom fram , 2 veckor senare än lovat så var den fraktskadad.
Bussgods frakten kostade 700:- och någon kompenstion från dom gick inte att räkna med.
Vände mig till stylexperten, de kom fram till att de va ju lite tråkigt och eftersom båda hörnen var trasiga samt en den längst upp + att det var bubblor i ytskiktet (vilket inte hade med skadorna att göra).
Fick till svar att en 500:- kunde de ersätta och att kvalitén inte är bättre.
Vad hadejag räknat med egentligen??
Jo för 3500:- så vill jag ha en hel vara utan massa porer, bubblor, småskavanker m.m
Bara att rätta till skadorna skulle kosta ca 1000:- hos en lackerare!!!
Annars får dom väl upplysa mig om att kvalitén suger!!!
Vad faan gör man, jag har inte orsakat skadan, ändå ska jag betala 1000:- mer för produkten än vad den skulle kostat från början.
Borde inte Stylexperten få ut ersättning från Bussgods? som sedan kompenserar mig, så jag får en vara som till börja med är hel, vilket den borde varit från första början!!!!
Någon mer som har en åsikt att dela med sig???

terazzi
12 oktober 2008 ·

haha man hör ju på namnet d e skit med ^^

MrJAM
13 oktober 2008 · 1 464 Inlägg

http://www.bussgods.se/pages.asp?PageID=60&MenuID=55 skrev:
När en transportskada inträffat skall detta alltid anmälas till närmaste bussgodsterminal eller godsombud. Synliga skador skall anmälas direkt vid mottagandet. Vid dold skada skall anmälan göras inom 7 dagar.

Vad sa Bussgods när du ringde till dem?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
East Musiker och Bilnörd
13 oktober 2008 · 89 Inlägg

Hej!
Har du fyllt i en transportskadeanmälan till bussgods? Vart och varifrån skickades den?
Det är du som ska ha ersättning, inte stylexperten.
Jag jobbar extra på bussgods i Borlänge nämligen, så jag har lite koll om du har nån fundering smile
//Tobbe

Det finns två saker i världen som luktar fisk - Det ena är fisk...
www.rebel-state.com
n_andersson
13 oktober 2008 · 689 Inlägg

jag beställde en bakspoiler som blev fraktskadad av bussgods en gång o de va bara att fylla i en skadeanmälan sen så fick jag tillbaka pengarna.. de enda va att dom kolla så att den va riktigt emballerad,för att dom skulle stå för skadan..

ja de stämmer har köpt en del från plast o son och spoilershop.com o de har varit urusel kvalite på deras saker, har fått ägna åtskilliga timmar på spackling o sliping på saker man betalat dyta pengar för

MrR
13 oktober 2008 · 13 Inlägg

Bussgods säger att jag inte kan få ut något eftersom det inte var tillräckligt emballerat..
Det var trots allt bubbelplast om den, men enligt bussgods inte tillräckligt!

Men det var ju inte jag som packade den!!!
Så varför blir jag drabbad !?

Ringde Bussgods igen...Fick veta vad frakten gick på.. 476:-inkl moms
Stylexperten tog ju för f.. 700:- av mig!!!!
Snacka om att blåsa folk!!!

Stylexperten "hjälper mig" genom erbjuda mig en ynka femhundring!
Jo ja tackar...

Senast redigerat av MrR (13 oktober 2008)

sir_daniel www.kudoz.se
13 oktober 2008 · 3 802 Inlägg

ja men de täcker ju upp kostnader för att frakta paketet från sin lokal, packmaterial osv.

bassjunkie Avstängd
13 oktober 2008 · 68 Inlägg

det är MYCKET SNUSK i dom här oseriösa styling produkterna
varenda jäkla klarglas baklyse jag köpt till 10tal bilar olika märken och företag men gjorda i kina
fyfan va dom är fuktiga efter biltvätt och hela vinterhalvåret

spoilers är som sagt åt helsike med passform och vidriga ytor med porer och blåsor

det är jävligt äckligt

kör nu bara sänkning och kvalitets fälgar på mina bilar
INGA PIRAT äckel varor mer , hjärnan tål inte det mer

168db!!
azid Det som inte dödar gör ont
13 oktober 2008 · 2 668 Inlägg

japp köpte en takvinge till 855an från racimex.. värdelös passform ,skiljde cm från ena till andra sidan.. Dock skickade dom en till för att se om den vär bättre, men ack nej den var sämre till och med så jag skicka tillbaka båda och fick tillbaka pengar pluss frakt så jag har inget att gnälla på igentligen... dom tog sitt ansvar och löste allt relativt snabbt

2slow
bassjunkie Avstängd
13 oktober 2008 · 68 Inlägg

azid skrev:
japp köpte en takvinge till 855an från racimex.. värdelös passform ,skiljde cm från ena till andra sidan.. Dock skickade dom en till för att se om den vär bättre, men ack nej den var sämre till och med så jag skicka tillbaka båda och fick tillbaka pengar pluss frakt så jag har inget att gnälla på igentligen... dom tog sitt ansvar och löste allt relativt snabbt

vilken jävla waste of time

säg inte dom säljer dessa fortfarande bara

168db!!
azid Det som inte dödar gör ont
13 oktober 2008 · 2 668 Inlägg

bassjunkie skrev:

azid skrev:
japp köpte en takvinge till 855an från racimex.. värdelös passform ,skiljde cm från ena till andra sidan.. Dock skickade dom en till för att se om den vär bättre, men ack nej den var sämre till och med så jag skicka tillbaka båda och fick tillbaka pengar pluss frakt så jag har inget att gnälla på igentligen... dom tog sitt ansvar och löste allt relativt snabbt

vilken jävla waste of time

säg inte dom säljer dessa fortfarande bara

lite onödigt ja


http://www.racimex.se/#document_2   den utan brommljus polkagris vingen tongue

2slow
Team-Adolfsson Gödseldräng
13 oktober 2008 · 4 529 Inlägg

ingen som har goda erfarenheter av racimex
är ju sugen på ögonlock och takvinge till E30in ^^ biligt där tongue

FireTraXX DFFL
13 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Köpte vingen till min bil från Stylexperten.se
Tog visserligen ganska lång tid att få den, men det är en Rieger-vinge och de småskadorna som var på den kostar bara ett par hundra extra hos lackeraren att fixa.
Plus att jag fick tillbaka de kronorna extra som det kostade att skicka vingen.
(De tar 700kr i frakt oavsett vad, men när frakten är mindre så sätts överskottet in på ens konto igen.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
n_andersson
13 oktober 2008 · 689 Inlägg

MrR skrev:
Bussgods säger att jag inte kan få ut något eftersom det inte var tillräckligt emballerat..
Det var trots allt bubbelplast om den, men enligt bussgods inte tillräckligt!

Men det var ju inte jag som packade den!!!
Så varför blir jag drabbad !?

Ringde Bussgods igen...Fick veta vad frakten gick på.. 476:-inkl moms
Stylexperten tog ju för f.. 700:- av mig!!!!
Snacka om att blåsa folk!!!

Stylexperten "hjälper mig" genom erbjuda mig en ynka femhundring!
Jo ja tackar...

ja men då är det ju glasklart att det e stylexperten som gjort fel o ska skicka dig en ny välemballerad och hel.. jag hade aldrig gett mig på de

jag fick skickat till mig ett komplett block till v70in som va i två stora paket o vägde 80 kilo. för de betala jag jämt under 500 i frakt med bussgods

JockeT
13 oktober 2008 · 1 010 Inlägg

fan va trist hmm

måste bara passa på...kollade lite på stylexperten...va fan menar dom med "godkänd" för dessa produkter?
http://www.stylexperten.se/shop/product … ts_id=3431

finns ju inget som gör det godkänt på framrutan tex...

Senast redigerat av JockeT (13 oktober 2008)

badder_
13 oktober 2008 · 139 Inlägg

Glasfiber är som det är, det är ett levande material som rör på sig därav kanske det inte alltid är 100% passform, ska du hålla på med bilar och bygga om de med spoilers osv så får man ta sådana grejer, bubblorna får du ju fixa själv, inte hela världen, och om det är lite kantstöttat är heller inte så farligt att fixa, max nån timme... om ens det, kan du inte så lär dig.. Finns många guider på nätet.

Jag har köpt kjolpaket för 20 000:- och passformen är skit och det är bubblor överallt!

Ang fraktskadan så ska bubbelplast räcka gott o väll! kan inte begära mycket mer..
att frakten kostar 700:- e ju för att packmaterial kostar + bensin osv att posta grejerna.

Jag e inte gnällig, jag säger bara som jag tycker, och även om dessa skadorna verkar lätta för mig som har hållt på rätt mycket  med glasfiber såhar jag varit en nybörjare innan och tro mig, det är inte så svårt att plasta o spackla!

Lägg gärna upp en bild på skadorna, skoj att se!

Hoppas du fixar de

Senast redigerat av badder_ (13 oktober 2008)

Akay!
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
14 oktober 2008 · 2 009 Inlägg

badder_ skrev:
Glasfiber är som det är, det är ett levande material som rör på sig därav kanske det inte alltid är 100% passform, ska du hålla på med bilar och bygga om de med spoilers osv så får man ta sådana grejer, bubblorna får du ju fixa själv, inte hela världen, och om det är lite kantstöttat är heller inte så farligt att fixa, max nån timme... om ens det, kan du inte så lär dig.. Finns många guider på nätet.

Jag har köpt kjolpaket för 20 000:- och passformen är skit och det är bubblor överallt!

Ang fraktskadan så ska bubbelplast räcka gott o väll! kan inte begära mycket mer..
att frakten kostar 700:- e ju för att packmaterial kostar + bensin osv att posta grejerna.

Jag e inte gnällig, jag säger bara som jag tycker, och även om dessa skadorna verkar lätta för mig som har hållt på rätt mycket  med glasfiber såhar jag varit en nybörjare innan och tro mig, det är inte så svårt att plasta o spackla!

Lägg gärna upp en bild på skadorna, skoj att se!

Hoppas du fixar de

Håller med fullständigt här.
Gnäll kommer från okunniga oftast som vaknar ur sin perfekta värld.
Vill man ha saker som passar får man betala för saker som inte är gjorda i glasfiber.
För jag har knappt stött på en glasfiberpryl som inte behöver justeras eller fixas på något sätt innan den monteras.
Och jag har ändå jobbat med sånt här innan så jag vet lite vad det handlar om.....

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Gulmun * Klåpare
14 oktober 2008 · 1 718 Inlägg

Helt plötsligt verkar det som att de snorbilliga grejerna från gup-tuning.se inte är så dåliga i jämförelse med andra företag. Passformen på både vinge och sidokjolar var i det närmaste klockren, och ytbehandlingen är också helt ok.
Men handen på hjärtat, oavsett vart man köper grejerna så får man räkna med lite arbete i alla fall. "Färdiga" spoilers köper man för att slippa plasta allt för mycket själv. smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
MrR
14 oktober 2008 · 13 Inlägg

Jag Tycker ändå att företaget som säljer grejerna borde upplysa om det.
Eller skulle ni köpa sur mjölk bara för att alla andra gör och accepterar det?
Och hade jag köpt ett paket för 20.000:- och det hade dålig passform... ja antingen hade jag haft för gott om pengar eller för mycket tid över så jag hade kunnat rätta till de..
Men det kanske är ett accepterat faktum att man inte kan räkna med oavsett hur dyrt en glasfibervara är så blir den aldrig riktigt bra.
Mitt stora problem är ju att bägge mina "hörn" mot bilens skärm, är trasiga när jag fick den !
Och det är ju inte så jag beställt den. för då kunde jag likagärna köpt en begagnad!

Senast redigerat av MrR (14 oktober 2008)

Gulmun * Klåpare
14 oktober 2008 · 1 718 Inlägg

Jo jag förstår hur du känner och förr (det kanske förekommer fortfarande) så stog det alltid nåt i stil med  "viss efterbehandling kan vara nödvändig". För att priset ska vara ganska lågt ändå på grejerna så är det inte 100%ig finish för att det tar sån tid att tillverka, och det är egentligen den tiden man köper för att slippa bygga från scratch.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang